חדשות חוץמבזקים

אלפי פצצות וחימושים: ארה"ב מתכננת העברת משלוח נשק נוסף לישראל

ממשל ביידן מתכנן לשלוח לישראל פצצות וכלי נשק נוספים זאת במקביל לכך שארצות הברית דוחפת להפסקת אש במלחמה ברצועת עזה, כך מסרו גורמים אמריקאים ל"וול סטריט ג'ורנל".

על פי הדיווח, אספקת הנשק כוללת כ-1,000 פצצות MK-82 תחמושת KMU-572 שמוסיפה הנחיה מדויקת לפצצות, ופתילי פצצות FMU-139. מדובר במשלוח ששוויו מוערך בעשרות מיליוני דולרים. גורם אמריקני אמר כי המשלוח שישראל ביקשה עדיין נבדקת על ידי הממשל וההצעה עשויה להשתנות לפני שממשל ביידן יודיע לראשי ועדות הקונגרס שיצטרכו לאשר את ההעברה.

"העברת הנשק המתוכננת מגיעה ברגע מכריע במלחמה בעזה, כאשר ישראל מתכוננת להסתער על העיר רפיח בדרום רצועת עזה, שבה יותר ממיליון פלסטינים חוסים מהמלחמה." נכתב בדיווח, "ישראל אמרה שהיא צריכה להרחיב את המתקפה הצבאית שלה באזור כדי לתקוף חמושים של חמאס המסתתרים בין אזרחים שברחו לשם מאזורים אחרים ברצועה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עיתון ה"וול סטריט ג'ורנל" שנחשף להצעה של העברת הנשק אשר נוסחה על ידי שגרירות ארה"ב בירושלים, ציין בדיווח כי ממשלת ישראל ביקשה "רכישה מהירה של פריטים אלה להגנה על ישראל מפני איומים אזוריים מתמשכים ומתהווים".

מאז תחילת המלחמה ארצות הברית סיפקה לישראל כ-21,000 אמצעי לחימה מונחים מדויקים ועל פי הערכות היא השתמשה עד כה בכמחצית מהם. שאר התחמושת שיש לישראל יספיקו לישראל להמשך לחימה של 19 שבועות נוספים. עם זאת בארצות הברית מעריכים כי המלאי יצטמצם משמעותית לימים אם ישראל תפתח בחזית שנייה נגד חיזבאללה שבסיסה בלבנון.

המשלוח המבוקש כעת קטן יותר בהשוואה להיקף ההפצצות של צה"ל ברצועת עזה. על פי הערכה מחודש דצמבר של משרד מנהל המודיעין הלאומי בארה"ב, ישראל הטילה כ-29,000 פצצות על עזה בקצת יותר מחודשיים.

העברת סיוע - ארצות הברית
אילוסטרציה. צילום: U.S. Air Force

Back to top button