מבזקיםפוליטי / מדיני

הכנסת החלה לדון בהדחת חבר הכנסת עופר כסיף

מליאת הכנסת החלה (שני) לדון בהצעת ועדת הכנסת בדבר הפסקת חברותו של חבר הכנסת עופר כסיף. זאת, על פי בקשת חבר הכנסת עודד פורר. מדובר בפעם הראשונה שבה דנה המליאה בהצעה מן הסוג זה. יצוין כי על פי הוראות החוק, לאישור הצעת ועדת הכנסת דרוש רוב של 90 חברי כנסת.

יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ אופיר כץ: "ועדת הכנסת דנה בבקשה במשך שתי ישיבות ארוכות, תוך שחברי הכנסת הקשיבו קשב רב לעמדת נציגת היועצת המשפטית לממשלה והיועצת המשפטית של הכנסת. הצעת ועדת הכנסת התקבלה לאחר שחברי הכנסת שמעו את כל העמדות, קראו את כל המסמכים שהונחו לפניהם ושקלו את העמדות המשפטיות. המסקנה הייתה חד משמעית – חתימה על עצומה נגד מדינת ישראל היא תמיכה במאבקו המזויין של חמאס.״

״עופר כסיף הוא תומך טרור, מהלל מחבלים ונותן לגיטימציה לפגוע בחיילי צה"ל ופוגע בלגיטימציה של מדינת ישראל. כל דקה שהוא נמצא בכנסת ישראל היא ביזיון לנו כפרלמנט ולנו כמדינת ישראל. המעשה שעשה בזמן מלחמה כל כך קשה וכואבת – מעשה שחמאס התפלל להצלחתו – הוא בגידה במדינת ישראל, תמיכה בארגון טרור ובמטרותיו". הוסיף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יוזם הבקשה, ח"כ עודד פורר: "מבחינתו של חבר הכנסת עופר כסיף החיילים שלנו הם פושעי מלחמה. מבחינתו יושבי קבינט המלחמה הם פושעי מלחמה. על זה אנחנו נמצאים כאן, כדי להגיד לא עוד. לא יישב פה מישהו בתוך כנסת ישראל כדי לפעול כנגדה.״

״שופט העליון ברק אמר בחוות הדעת שלו בהאג שלו תתקבל התביעה – מדינת ישראל לא תוכל להגן על עצמה. מה שאנחנו עכשיו זה מגנים על מדינת ישראל. חבר הכנסת עופר כסיף אפילו לא חזר בו למרות שניתנה לו הזדמנות אחר הזדמנות, כולל ההזדמנות הזו.״ הוסיף.

אני רוצה לפנות לחברי הכנסת – אתם נבחרתם כדי לקבל החלטות, אתם כאן תצטרכו להצביע לפי מה שאתם חושבים, לא לפי מה שיחשוב מישהו אחר בבית המשפט העליון. תצביעו למען חיילי צה"ל, תצביעו למען החיילים שלנו שנמצאים כרגע בחזית, מסכנים את חייהם ויושב כאן בכנסת מישהו שטוען שהם פושעי מלחמה כשהם מגנים עלינו". אמר לסיום.

ח"כ עופר כסיף
ארכיון. צילום: דוברות הרשימה המשותפת

2 תגובות

Back to top button