מבזקיםפוליטי / מדיני

רכישת אלכוהול לאחר השעה 23? – ועדת הפנים דנה בתיקון לחוק

ועדת הפנים והגנת הסביבה בראשות חבר הכנסת יעקב אשר, החלה (שני) להכין לקריאה שניה ושלישית את התיקון לחוק רישוי עסקים. מטרת התיקון להתיר מכירה של בקבוקי יין גם לאחר השעה 23:00, על מנת לאפשר למשפחות לקנות יין לשבת גם אם הגיעו לקופה לאחר 23:00.

כדי לא לפגוע במטרות החוק, מוצע לקבוע כי המכירה תותר רק ברשתות המזון הגדולות שאינן נמצאות בדרך כלל באזורי בילוי ועל כן החשש שירכשו בהן יינות לשם שכרות קלושה. בחוק כיום נקבע איסור על מכירת משקאות משכרים לאחר השעה 23:00, והוא נועד לצמצם מכירה ושתייה של אלכוהול בשעות הלילה ובמקומות ציבוריים.

יו"ר הוועדה חבר הכנסת יעקב אשר אמר כי אינו פוסל את האפשרות להגביל את המכירה של יינות רק לימים רביעי וחמישי בהם אנשים נערכים לקניות לשבת. עוד אמר כי יש להתיר את המכירה של יינות ברשתות המזון הגדולות רק עד 01:00 ולא במשך כל הלילה, וכן להתיר את הקניה רק לאנשים שרכשו בחנות בסכום כולל של מעל 300 ש"ח. "משפחות בונות על קניה אחת פעם בשבוע, גם לקראת שבת. אני רוצה שנחוקק תיקון שמתכתב עם המציאות ועם יכולת האכיפה של המשטרה", הסביר היו"ר אשר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חבר הכנסת משה רוט, מציע התיקון לחוק, ביקש מהמשטרה נתונים ושאל האם איסור המכירה בשעות הלילה צמצם תופעות של שכרות ותאונות דרכים. "בכל מקרה" אמר חבר הכנסת רוט , "אנשים קונים בד"כ בחמישי בלילה את כל הקניות לקראת שבת, אבל אם הם מגיעים לקופה ב- 11 ודקה הם לא יכולים לקנות יין לבישול או יין לקידוש. אנחנו נרצה לתקן את ההגבלה הזאת ולאפשר במסגרת הקניה המשפחתית לרכוש גם יין לקידוש או לבישול״.

ועדת הפנים והגנת הסביבה - דחיית הבחירות המקומיות
צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

Back to top button