העולם הערבימבזקים

לאן נעלם מנהיג חמאס יחיא סינוואר? חשש שנמלט מרצועת עזה

אתר החדשות "אילאף" הסעודי מדווח היום (שני) כי גורם ביטחוני אישר שלמערכת הביטחון בישראל יש מידע והערכות המצביעות על כך שמנהיגי חמאס, בהם יחיא סינוואר ואחיו מוחמד, יחד עם נוספים, הצליחו לאחרונה להימלט דרך מנהרות בין רפיח לשטח מצרים. כמו כן אותו גורם העלה אף את החשש הישראלי שמנהיגי חמאס ברחו יחד עם חטופים לחצי האי סיני במצרים.

לדברי אותו גורם, ישראל עקבה בשנים האחרונות אחר כשמונה מנהרות גדולות שיכולות לאפשר תנועה של מכוניות ומשאיות קטנות. בכירים בצה"ל סבורים כי ארגון הטרור חמאס הבריח נשק איראני, טילים וציוד טכנולוגי דרך המנהרות הללו, בנוסף ליציאת פעילי הארגון דרך סיני לצורך אימונים באיראן ובלבנון.

כמו כן, צה"ל חוקר איך הצליח להימלט עיתונאי אל ג'זירה, איסמעיל אבו עמר, שנפצע קשה לפני מספר ימים בהפצצה של צה"ל באזור מיראג' בצפון רפיח ונמצא כעת בקטאר ומקבל שם טיפול רפואי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד דווח באתר "אילאף" הסעודי כי שלטונות מצרים לא מצאו את שמו של העיתונאי שיצא לטיפול בקטאר בקרב אלו שתואמו לצאת ממעבר רפיח בין היוצאים בימים האחרונים. בישראל טוענים כי אבו עמר הוא פעיל בכיר חמאס שתיעד את הטבח בבתי התושבים בעוטף ב-7 באוקטובר.

נזכיר כי לפני מספר דובר צה"ל פרסם תיעוד ממצלמות אבטחה של מנהיג חמאס יחיא סינוואר צועד בתוך מנהרה בח'אן יונס יחד עם בני משפחתו.

״בימים האחרונים, בפעילות של יחידות מיוחדות, נחשפו עשרות מטרים מתחת לאדמה של מנהרה שבה מצאנו גם ווידיאו ממצלמת אבטחה של חמאס שהותקנה במנהרה – מנהיג חמאס ברצועת עזה, רב המרצחים יחיא סינוואר בורח עם ילדיו ועם אחת מנשותיו ברחבי רשת המנהרות, מובל על ידי אחיו, אברהים סינואר. בתיעוד, שצולם בעשרה באוקטובר, בתחילת המלחמה, נמלט עם משפחתו מתחת לאדמה לאחד ממתחמי השהייה הבטוחים אותם בנה מראש." חשף דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי בהצהרה שמסר לתקשורת.

יחיא סינוואר - צילום תקשורת ערבית
יחיא סינוואר. צילום: תקשורת ערבית

3 תגובות

Back to top button