מבזקיםצבא וביטחון

נפתח משפטו של המחבל שדקר קצין צה"ל במילואים סמוך לבית אריה

אתמול (שני) נפתח בבית המשפט הצבאי ביהודה, משפטו של המחבל שדקר את קצין צה"ל במילואים, מנחם קלכהיים, בתחנת הדלק רנטיס סמוך לבית אריה לפני כחודשיים. קלכהיים רדף אחרי המחבל למרות פציעתו וירה לעברו אך המחבל נמלט ונלכד כעבור שעות על ידי צה"ל.

כתב האישום מייחס למחבל עבירה של ניסיון רצח. בנוסף, גם כנגד אביו של המחבל הוגש כתב אישום על כך שניסה להחביא את הסכין עימה דקר בנו את קלכהיים. כתב האישום מתאר כיצד הגיע המחבל יום לפני הפיגוע לתחנת הדלק וחיפש קורבן ולאחר שלא מצא עזב את המקום ושב למחרת. את קלכהיים מייצג עו"ד חיים בלייכר, מנהל מחלקת נפגעי איבה של ארגון חוננו.

מנחם קלכהיים אמר בפתח הדיון: "אני חש נציג של אחי ואחיותיי שנהרגו ונטבחו ונאנסו ומגיע לכאן כדי לתבוע הטלת עונש מוות לכל מי שמחזיק באידיאולוגיה האומרת "איטבח אל יאהוד". אנחנו צריכים לפעול לפי המוסר היהודי האומר "הקם להורגך השכם להורגו", זה או אנחנו או הם.״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

״לא נוכל להתקיים בארץ הזו אם נמשיך להחזיק בבתי הכלא שלנו אלפי מחבלים שיגרמו למוטיבציה לחטוף חיילים ואזרחים על מנת לשחררם. שחרור "אנשים" כאלה דומה לשחרור כלב רוטווילר תאב לרחוב הומה אדם. למחבלים אלו אין זכות קיום בארץ ובעולם בכלל. אם הם מבקשים למות אנחנו נמלא את בקשתם ונשלח אותם למותם", הוסיף.

עו"ד חיים בלייכר מסר: "המחבל בא לרצוח יהודים בשל האידיאולוגיה הרצחנית של האסלאם הרוצה להשמיד את קיומנו במדינה. זמן קצר לפני ביצוע הפיגוע המחבל דאג להפיץ צוואה המאשרת את כוונותיו הרצחניות. אנחנו צריכים לעקר את האפשרות של מחבלים אלו להמשיך ולפגוע בנו. המחבלים האלו צריכים לשלם מחיר יקר ביותר ואף לשלם בחייהם. אנו נעשה הכל כדי שיוטל עליהם העונש המרבי".

מעבר מזמוריה - פיגוע דקירה
אילוסטרציה. צילום: דוברות המשטרה

Back to top button