חדשות הארץמבזקים

רשות האוכלוסין וההגירה: מעמד קבע יינתן לאחיו של חלל שנפל ב- 7/10

רשות האוכלוסין וההגירה קבע כי מעמד קבע יינתן לטמרה בקלו אלהגן, שאחיו אלם מארו נפל בשבעה באוקטובר. שר הפנים, משה ארבל, אישר מתן מעמד קבע לטמרה בקלו אלהגן ויינתן לו מעמד מטעמים הומניטריים.

הצעיר, אזרח אתיופיה בן 23 שנכנס לראשונה לישראל בחודש אוקטובר 2023 בעקבות נפילת אחיו החייל, הוא בנה מנישואים קודמים של אזרחית ישראלית שעלתה עם משפחתה בשנת 2012, בעקבות זכאותו של הבעל. עם כניסתו של טמרה לישראל בחודש אוקטובר 2023, בעקבות נפילת אחיו מארו בקרבות בשבת השחורה, טען כי הוא בנה של אם המשפחה.

מעט לאחר כניסתו לארץ, הגיש בקשה למעמד בישראל. בהובלת מנכ״ל הרשות, אייל סיסו, טופלה בזמן קצר הבקשה על ידי הרשות, הן בסיוע למשפחה עם הסיוע המשפטי והן בהכוונה בשאר התהליך. הבקשה הובאה תוך זמן קצר לדיון בוועדה הבינמשרדית למתן מעמד מטעמים הומניטריים ולאחר בחינת מכלול העובדות והתייעצות עם שר הפנים, הודיע מנכל הרשות כי יוענק למבקש מעמד של תושב קבע בישראל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנכ״ל הרשות, אייל סיסו: ״הרשות מתמודדת מדי יום עם מקרים לא פשוטים וגם במקרה הנוכחי, בנסיבות הטראגיות שחוותה המשפחה, לא היה לי ספק שתפקידנו לוודא שאם המשפחה תשהה לצד בנה, לאחר אובדן כל כך גדול״.

Back to top button