מבזקיםפוליטי / מדיני

צפו: הנשיא הרצוג בביה"ס הריאלי בחיפה – יש שיח מאוד לא מכבד סביב החטופים

נשיא המדינה יצחק הרצוג ביקר היום (רביעי) בבית הספר הריאלי בחיפה שאיבד 12 מבוגריו מתחילת המלחמה ואמר: "יש רוח רעה ומתחיל להתפתח שיח מאוד לא מכבד ולא נכון סביב החטופים ומשפחותיהם. אין מצווה גדולה יותר ביהדות מאשר פדיון שבויים,שאת זה אמר הרמב״ם. אנחנו רואים את זה כולנו, כיעד מרכזי אמיתי, השבת החטופות והחטופים הביתה כמה שיותר מהר".

עוד לאמר הנשיא: "יותר מכך, חיילנו נמצאים ברצועת עזה בלחימה, הרבה מהם נושאים על האפוד שלהם תמונות חטופים, הם יודעים שזאת השליחות שלהם. משפחות שכולות ופצועים שאני מדבר איתם אומרים – היינו שם כדי לשחרר את החטופים. זה דבר שאמור לאחד את כל העם והוא מאחד את כל העם. כל העם עומד מאחורי החטופים".

לדברי הנשיא הרצוג: "אפשר להתווכח על הדרך להגיע אל היעד מפה או משם. אבל, אני קורא לכל הציבור וקורא במיוחד לנבחרי הציבור להתחשב ברגשות של משפחות החטופים. להבין שהם עוברים גיהנום לא מהעולם הזה, עוברים גיהנום יום יום שעה שעה. הם חיים באי וודאות ובסבל נפשי ופיזי נורא".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הנשיא הדגיש: "צריך לדעת לנהוג ברגישות מרבית, וצריך להבין לעיתים שיש דברים שלא צריך להגיד אותם בפומבי. דברים שאומרים, יכולים לפצוע את האחים והאחיות שלנו סתם, על דבר שמה בכך, ולגרום לכאב נורא שהוא לא מוצדק, כי אנחנו כולנו מחוייבים להשבת החטופים. אני חוזר ואומר, אין מצווה גדולה יותר מפדיון שבויים".

צילום: חיים צח/לע״מ
צילום: דוברות בית הנשיא

Back to top button