מבזקיםמשפטי/פלילי

אושר בטרומית: החמרת הענישה לסייעני שוהים בלתי חוקיים

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) את הצעת החוק החמרת ענישה לסייעני שב״חים של חבר הכנסת צביקה פוגל ממפלגת עוצמה יהודית. לפי ההצעה תוחמר ענישתו של אדם שהסיע, הלין או העסיק שב״ח גם אם לא תמך בטרור הן בקנס שישלם והן במאסר. 43 חברי כנסת תמכו בהצעה אל מול 7 שהתנגדו.

סימן ג' וסימן ה' לחוק הכניסה לישראל התשי"ב–1952, קובעים איסורים על הסעה, העסקה והלנה של שוהים בלתי חוקיים, במטרה לפגוע בתמריץ של מסיעים, מעסיקים ומלינים לסייע לשוהים בלתי חוקים בישראל. בין היתר, הוראות החוק כוללות איסורים לעניין זה הן בנסיבות "רגילות" והן בנסיבות מחמירות. עוד נקבע בסימנים אלו אפשרות לשימוש בכלים מנהליים לצורך ייעול מערך האכיפה בהיבטים אלו.

השינויים המוצעים בחוק: החמרת ענישה בנסיבות רגילות על מלינים מסיעים ומעסיקים, ארבע שנות מאסר במקום שנתיים. החמרת ענישה בעבירה בנסיבות מחמירות על מלינים מסיעים ומעסיקים – שבע שנות מאסר במקום ארבע שנים. כיום, מי שמרשה לתושב זר לנהוג בישראל ישנו מאסר של שנתיים ולמי שמארגן הסעה קובע החוק כיום חמש שנות מאסר. בהצעת החוק עונשי המאסר לאלו עולים בשנתיים. כיום בחוק ניתן לשלול רישיון נהיגה בתנאי שהייתה הרשעה קודמת, בהצעה ניתן יהיה לשלול רישיון נהיגה גם אם ללא הרשעה קודמת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יוזם החוק, חבר הכנסת צביקה פוגל אמר: ״ממשיכים לנצח את הרוע והטרור. חלקו יוכרע בחקיקה וחלקו בקרב. לא נניח לטרור לפגוע בנו.״

המבצע נגד השוהים הבלתי חוקיים (שב״ח) יוצא לדרך. ...
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button