חדשות הארץמבזקים

מהפכת החשמל: זה המהלך שעשוי להוזיל משמעותית את חשבון החשמל

מהפכת החשמל שמוביל שר אנרגיה והתשתיות אלי כהן, מתקדמת שלב נוסף. רשות החשמל מפרסמת היום (חמישי) את השימוע הציבורי למעבר בין מספקים גם למשקי בית ללא מונה חכם, כך שענף החשמל ייפתח לתחרות מלאה במסגרתה יוכלו חברות למכור חשמל לכל משקי הבית בישראל. המהלך צפוי להוזיל את חשבון החשמל של כלל המשפחות בישראל, ויכול לחסוך לכל משק בית מאות ואף אלפי שקלים בשנה בהתאם להצעות המספקים, לאופי השימוש ולשעות צריכת החשמל. השימוע מתפרסם באתר רשות החשמל ויהיה זמין לקבלת תגובות הציבור למשך 3 שבועות.

שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן, אמר: "החשמל הוא מוצר צריכה בסיסי בכול בית בישראל. המהפכה הזו היא צעד חשוב ומתבקש בפתיחת השוק לתחרות ובמלחמה ביוקר המחיה. החל מהקיץ הקרוב נאפשר לכל המשפחות בישראל לבחור את ספק החשמל שלהן, ונעניק לכל הצרכנים הזדמנות שווה להשתתף ברפורמה ולהוזיל את חשבון החשמל במאות ואף אלפי שקלים בשנה".

יו"ר רשות החשמל, אמיר שביט, הוסיף: "הרפורמה במשק החשמל מתקדמת. עד היום חולקו למעלה מ-40 חברות רישיונות מספקים וכ-20 כבר היום מוכרות חשמל לצרכנים ביתיים ותעשייתיים. אנחנו מכוונים להעמיק ולהעצים את התחרות לטובת הצרכנים והמשק כולו. הסרת חסם המונה החכם תאפשר לכל בית בישראל להצטרף לתחרות וזה צעד מבורך וחשוב עבור כלל המשק".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כזכור, עד היום, רק צרכנים בעלי מונה חכם יכלו לעבור למספק חשמל פרטי. לפי הצעת ההחלטה, החל מהרבעון השלישי של השנה יתאפשר שיוך צרכנים למספקים גם ללא מונה חכם, וכך יוכל כל משק בית להתקשר עם אחת מהחברות המספקות חשמל באופן פרטי, גם טרם התקנת מונה חכם בביתו.

במסגרת השימוע, מסדירה רשות החשמל את אופן המעבר של צרכן מחברת החשמל למספק פרטי, מפרטת את דרך ההתחשבנות עם הצרכן על בסיס "פרופיל צרכן", וזאת תוך שמירה על פשטות ובצורך בקריאת מונה מאומתת אחת בלבד. השימוע מתפרסם היום (חמישי) לציבור באתר רשות החשמל והוא יהיה זמין לקבלת תגובות הציבור למשך 3 שבועות. לאחר איסוף ובחינת תגובות הציבור, צפויה מליאת רשות החשמל להתכנס לקבלת ההחלטה.

Back to top button