מבזקיםצבא וביטחון

הביטחוניסטים לביידן: "מדינה פלסטינית מהווה איום ישיר על קיומה של מדינת ישראל"

התנועה הביטחונית שגרו מכתב לנשיא ארה"ב, עליו חתומים כלל חברי התנועה בו הם מתריעים בפני הנשיא על הסכנה של כינון והכרה במדינת פלסטינית לאחר ה-7 באוקטובר. "הרש"פ סירבה לגנות את הטבח, תומכת בטרור ורואה בחמאס ארגון לגיטימי"

בעקבות דיווחים חדשותיים אמינים לגבי מהלך אמריקאי, אותו מקדם הנשיא ג'ו ביידן, להכרה במדינה פלסטינית, פנו כלל חברי תנועת הביטחוניסטים במכתב אל הנשיא. במכתב התנועה הדגישו חבריה על הסכנה שבמהלך, ועל הרצון הטוב לסיים את הסכסוך, חברי התנועה מדגישים כי הכרה במדינה פלסטינית לא רק שלא תביא לסוף הסכסוך אלא תגביר אותו. על המכתב חתמו ראשי התנועה בהם, תא"ל במיל' אמיר אביבי יו"ר הביטחוניסטים, סא"ל במיל' ירון בוסקילה מזכ"ל הביטחוניסטים ויתר 20,000 חברי התנועה.

במכתב פרטו בפני הנשיא את ניסיון העבר של ישראל מול הרשות הפלסטינית, וכן הדגישו בפני הנשיא את התנהלות הרשות מאז ה-7 באוקטובר. "כינונה של מדינה פלסטינית, כפי שמוצע, מהווה איום ישיר על עצם קיומה של מדינת ישראל. הכרה במדינה פלסטינית מייד אחרי טבח ה- 7 באוקטובר תתפרש על ידי חמאס, ארגוני טרור בינ"ל, איראן ומדינות סוררות אחרות, כפרס לאלימות ותעודד אותם לראות בטרור כלי אפקטיבי להשגת מטרות פוליטיות", נכתב במכתב. בנוסף כתבו כי, "הרש"פ ממשיכה במדיניותה לשלם למחבלים משכורות כתגמול על פיגועים, סירבה לגנות את טבח ה- 7 באוקטובר, תומכת בטרור והצהירה כי היא רואה בחמאס ארגון לגיטימי".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חברי התנועה מתריעים כי ההצעה, לפיה ישראל תשקול לקבל התחייבויות ביטחוניות בינלאומיות, אסורה להילקח ברצינות. בנוסף הזכירו כי הלחץ הבינלאומי שהופעל על ישראל בעת המלחמה לא הגן על ביטחונה, וישראל יכולה להגן על עצמה רק כאשר הברית האסטרטגית שלה עם ארה"ב משמשת לה משענת. בסיום המכתב ציינו בפני הנשיא את דבריו שלו: "ב10- באוקטובר 2023 הכרזת: 'במשך 75 שנים, מדינת ישראל שימשה כמגן האולטימטיבי על ביטחון העם היהודי ברחבי העולם, והבטיחה שנוראות העבר לא יישנו עוד'. מסיבה זו בדיוק, ובעקבות טבח ה7- באוקטובר, עלינו להתנגד לכל הצעה להכיר במדינה פלסטינית"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. צילום: הבית הלבן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. צילום: הבית הלבן

Back to top button