חדשות חוץמבזקים

מהפכה בגרמניה: בן 18 ומעלה יוכל להחזיק עד 50 גרם קנאביס לשימוש עצמי

הבית התחתון של הפרלמנט הגרמני הצביע היום (שישי) בעד לגליזציה של קנאביס לשימוש מוגבל, זאת למרות אזהרות האופוזיציה והרשויות הרפואיות. החוק מתיר למבוגרים החזקת כמויות קטנות לשימוש אישי, אך הסר נותר אסור לשימוש מתחת לגיל 18.

בסך הכל, 407 מחוקקים גרמנים הצביעו בעד הרגולציה החדשה, 226 מחוקקים הצביעו נגד וארבעה מחוקקים נמנעו מהצבעה. מהלך זה הופך את גרמניה למדינה השלישית באירופה, אחרי מלטה ולוקסמבורג, שמכשירה את הסם לשימוש חופשי לצורכי הנאה, תוך הסרת הקנאביס מהרשימה של החומרים האסורים לשימוש.

בהולנד החזקת סמים עדיין אסורה אך חלק מהעיירות מתירות מכירה של קנאביס בבתי קפה במסגרת מה שהם מכנים "מדיניות הסובלנות". במדינות שונות כמו ארצות הברית ואוסטרליה, החוקים משתנים בין מקום למקום.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על פי החקיקה החדשה שהעלתה להצבעה מפלגת הקואליציה השלטת בגרמניה, מבוגרים יכולים לגדל עד שלושה צנחי קנאביס לצריכה פרטית וראשים להחזיק בביתם עד 50 גרם ובציבור עד 25 גרם, זאת החל מה-1 באפריל.

הקנאביס יותר לשימוש גם במועדונים מורשים עד 500 איש, ללא כוונת רווח החל מה-1 ביולי. אך על בעלי המועדון לוודא כי כל הנוכחים מעל גיל 18 וכל אחד יוכל לצרוך רק את הכמות שלו.

שר הבריאות הגרמני, קרל לאוטרבך אמר בטרם ההצבעה: "המטרה היא לפצח את השוק השחור והפשיעה הקשורה לסמים, לצמצם את כמות העסקאות ולצמצם את מספר המשתמשים".

ממשלת גרמניה הדגישה כאמור כי הקנאביס ישאר בלתי חוקי עבור קטינים ומוגבל מאוד עבוד מבוגרים צעירים. כמו כן צריכת הסם ליד בתי ספר וגני שעשועים תהיה בלתי חוקית.

"החוק הזה נועד לשם הגנה על ילדים ובני נוער", אמר לאוטרבך והוסיף, "אל תבינו את החוק הזה לא נכון – צריכת קנאביס עוברת לגליזציה, אבל זה לא אומר שזה לא מסוכן".

האיחוד הנוצרי-דמוקרטי השמרני (CDU), מפלגת האופוזיציה הגדולה במדינה, התנגד לחקיקה החדשה. חבר המפלגה טינו זורגה, אמר בהצהרה לתקשורת כי "במקום להגן על ילדים וצעירים, הקואליציה מתנהגת כמו סוחר סמים ממלכתי".

גם באגודות הרפואיות הגרמניות (GMA) מתחו ביקורת חריפה על החקיקה החדשה ואמרו כי "הלגליזציה של קנאביס מובילה ליותר צריכה ומגבירה את הסיכונים הנלווים. קנאביס יכול להיות ממכר ולגרום לנזק התפתחותי חמור. המדינה הזו לא צריכה לגליזציה של קנאביס".

גראס קנאביס
אילוסטרציה. צילום: pixabay

Back to top button