חדשות חוץמבזקים

ארצות הברית ובריטניה תקפו יחד 18 מטרות של החות'ים בתימן

הערב (מוצ"ש) בשעה 22:50 (שעון ישראל), כוחות פיקוד מרכז של צבא ארה"ב לצד הכוחות המזוינים של בריטניה, ובתמיכה מאוסטרליה, בחריין, קנדה, דנמרק, הולנד וניו זילנד, ביצעו תקיפות נגד 18 מטרות חות'יות בתימן, באזורים שבשליטת הטרור החות'ים הנתמכים על ידי איראן.

בהודעת פיקוד מרכז של צבא ארה"ב נמסר כי "תקיפות אלו כוונו לאזורים ששימשו את החות'ים לתקיפת ספינות סוחר בינלאומיות וספינות ימיות באזור. התקפות החות'ים הבלתי חוקיות שיבשו את הסיוע ההומניטרי הנועד לתימן, פגעו בכלכלות המזרח התיכון וגרמו לנזק סביבתי."

עוד ציינו בהודעה כי "המטרות כללו מתקני אחסון נשק תת-קרקעיים של החות'ים, מתקני אחסון טילים, מערכות אוויריות בלתי מאוישות לתקיפה חד-כיוונית, מערכות הגנה אווירית, מכ"מים ומסוק. תקיפות אלו נועדו לדרדר את יכולתם של החות'ים ולשבש את המשך ההתקפות הפזיזות והבלתי חוקיות שלהם על ספינות מסחריות בינלאומיות ושל ארה"ב ובריטניה בים האדום, במצר באב אל מנדב ובמפרץ עדן."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"המטרה של המאמץ הרב-לאומי הזה היא להגן על עצמנו, על שותפינו ובני בריתנו באזור ולהחזיר את חופש התנועה של כלי השיט על ידי השמדת יכולות החות'יות המשמשות לאיום על כוחות ארה"ב והשותפים בים האדום ובנתיבי המים שמסביב." נכתב לסיום.

תקיפה של ארצות הברית
צילום: פיקוד מרכז של צבא ארה"ב (סנטקום)

Back to top button