חדשות הארץמבזקים

המחבל הבריח ספר מהכלא – כעת דורשים להענישו

מחבל באסם חנדקג'י שנמצא במאסר עולם לאחר שהוציא לפועל פיגוע התאבדות בתל אביב השיק ספר מתוך כותלי הכותל. הספר ששמו "מסיכה, צבע השמיים", אף מועמד לפרס בוקר הערבי. בעקבות כך פנה מנכ"ל בצלמו שי גליק לנציב השב"ס החדש קובי יעקובי להעניש בחומרה רבה את המחבל ולבדוק כיצד הוברחו הדפים.

במכתב ששיגר באמצעות עו"ד מיכאל ליטווק הוא כותב: ״מפרסומים שונים בארץ ובעולם עולה כי המחבל המתועב באסם חנדקג'י, הוציא ספר בזמן שהותו בכלא והוא אף עלה בעקבות כך לתחרות וזכה בפרס כספי נכבד. מדובר ברוצח נתעב עם דם על הידיים האחראי למספר מקרי רצח. פרסום הספר מבין כותלי הכלא  מהווה פגיעה קשה בבני משפחות הנפגעים הרואים כי המחבל שרצח את יקיריהם חוגג ומפיץ את משנתו.״

״מדובר בהפרה בוטה של כללי השב"ס האוסרים על הוצאת חומרים מהכלא כולל כתבים, מסמכים וניירות. יובהר, אין זה מקרה ראשון ובעבר במקרה דומה עם המחבל חסן סאלמה הוא נענש על ידי השב"ס. אודה אם כן גם במקרה זה לביצוע תחקיר מעמיק כיצד קרה הדבר במטרה למנוע הישנות של מקרה מעין זה בעתיד.״ הוסיף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

״בשל ההפרה הבוטה של הכללים, התפוצה הרחבה והעובדה כי המחבל באסם חנדקג'י מפר את כללי שב"ס ברגל גסה, מפרסם זאת ואף מנסה בעקבות כך לזכות בפרס כספי, אבקש להפעיל כלפיו וכלפי מי שסייע לו ענישה חמורה ומקסימאלית והעמדה לדין משמעתי. בשל חומרת הדברים וחשיבותם, אודה למענה בהקדם האפשרי.״ הדגיש.

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: ״מחבל שעסוק בכלא בהפצת משנתו שמלאה שנאה והסתה זהו מחדל שאין כמוהו. מחבל בכלא אמור לסבול ולחשוב איך הוא מכפר על מה שעשה ואיך הוא נלחם שמעכשיו לא יהיה יותר פיגועים אלא ההיפך שלום אמיתי ודו קיום. אנחנו קוראים לנציב השב"ס החדש לחקור לעומק את המחדל ולהעניש בחומרה את המחבל הנאלח״.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button