מבזקיםצבא וביטחון

סערת שחרור העצורים המנהליים – השר בן גביר: "מדאיג"

בלשכת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיבו הלילה (שישי) לשחרור 40 העצורים המנהליים מבתי הכלא ואמרו כי "העצורים המנהליים ששוחררו הערב מבתי הסוהר לא שוחררו בשל מצוקת מקום בבתי הסוהר – אלא בשל הנחייה ישירה של ראש השב"כ כ"מחווה" לקראת הרמדאן. לשירות בתי הסוהר אין שום שיקול דעת בנושא."

עוד אמרו כי "מדאיג כי ביום בו נרצחו שני יהודים, בוחר ראש השב״כ להעניק מחוות למרצחים, וזאת יום לאחר שלבקשת השב״כ הוארך מעצר מנהלי למתיישב יהודי בפעם השנייה."

כאמור, בהודעה משותפת של צה"ל ושב"כ נמסר כי "בהתאם להערכת מצב של כלל גופי הביטחון ובדגש על מצוקת המקום בבתי הכלא, הוחלט על שחרורם של עצורים מנהליים שמסיימים את מעצרם בחודש הקרוב, על מנת לפנות מקום לעצורים ברמת איום גבוהה יותר."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

משירות בתי הסוהר הבהירו כי "העצורים ששוחררו הערב, הינם עצורים מנהליים, ששוחררו בהתאם להנחיית צה״ל בתיאום שירות הביטחון הכללי. לשירות בתי הסוהר אין שיקול דעת בדבר שחרור עצורים והוא נענה להנחיות מערכות הביטחון."

גורמי ביטחון הסבירו כי "בשבוע האחרון צה"ל ושב"כ נאלצו לבטל מעצרים מתוכננים לקראת תקופת הרמדאן וזאת לאור מצוקת מקומות כליאה על רקע המלחמה. האסירים ששוחררו הינם אסירים מנהליים אשר לא הייתה כוונה להאריך את מעצרם ומיועדים להשתחרר במהלך החודש הקרוב. שחרורם יפנה מקום לטובת מעצר של דרושים לחקירה."

אותם גורמים מדגישים כי "בניגוד לפרסומים מפי השר לביטחון לאומי, אין מדובר במחוות והעניין אף הובהר במסגרת הדיון בקבינט הלילה. לציין כי שב"כ וצה"ל מתריעים מזה זמן על מצוקת מקומות הכליאה וההשפעה מכך על מעצרים וסיכולים." עוד ציינו כי "המל"ל אף נדרש לנושא והנחה זה מכבר את המשרד לביטחון לאומי לפעול למציאת פתרונות לנושא."

שחרור אסירים
ארכיון. צילום: דוברות שב״ס

Back to top button