חדשות הארץמבזקים

לא כדאי לפספס: ההרשמה השנתית לדירות בהישג יד לשנת 2024 יוצאת לדרך

לגור בתל אביב-יפו בפחות: עיריית תל אביב-יפו ממשיכה להוביל את תחום הדיור בהישג יד בישראל, וצפויה להגריל בשנת 2024 יותר מ-150 דירות לזכאיות ולזכאים תושבי תל אביב – יפו, בכשבעה פרויקטים שונים. כדי לצמצם בירוקרטיה מתקיים רישום חד פעמי ונוספה האפשרות לבחור את הפרויקט אליו מעוניינים להירשם. המתעניינים יידרשו למלא שאלון אפיון קצר אשר יסווג אותם בהתאם לגודל דירה שמתאימה לצורכיהם (לפי מספר נפשות והרכב משק הבית).

ההרשמה נפתחה היום (ראשון) ותסתיים ב- 24 במרץ 2024. לינק להרשמה: http://tinyurl.com/3hpfncxh

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, אמר: "עיריית תל אביב-יפו ממשיכה להוביל את מהפכת הדיור בתחום השכירות במחיר מופחת באמצעות תכנון כמות חסרת תקדים של דירות לדיור בהישג יד בעיר תל אביב- יפו. נכון להיום מאוכלסות בעיר מאות יחידות דיור בהישג יד, ואלפי יחידות דיור כאלה נמצאות בשלבי תכנון ובנייה שונים. משבר הדיור הוא אתגר לאומי ואנחנו בעיריית תל אביב-יפו נמשיך לעשות כל שניתן כדי לאפשר כמה שיותר אפשרויות דיור מוזל בכל רחבי העיר. זאת במטרה לממש תמונת עתיד של עיר אטרקטיבית למגורים עבור מגוון אוכלוסיות ואנו מקווים שגם המדינה תתעורר ותפעל לקידום הנושא. אנחנו גאים לפתוח את מערכת הרישום השנתית שתקל על תושבינו, כך שבהרשמה אחת בלבד יוכלו להתמודד לכל ההגרלות לדיור בהישג יד שייערכו השנה. בהצלחה!"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מאז שנת 2012 מקדמת עיריית תל אביב-יפו מגוון פתרונות של דיור לתושבים במחירים מוזלים. בהתאם למדיניות הדיור העירונית שעוסקת בדיור בהישג יד בקרקעות פרטיות ובקרקעות עירוניות שאושרה לפני כשנה, בכל תכנית שתקודם בקרקע פרטית, יעמוד שיעור הדיור בהישג יד במחיר מופחת על כ-10%-15%. בקרקעות עירוניות יעמוד שיעור הדיור בהישג יד במחיר מופחת על 50%. בנוסף לכך, קבעה מועצת העיר כי שיעור ההנחה בדיור בהישג יד בקרקעות פרטיות יעמוד על 40% ממחיר השוק (מדובר בשיעור ההנחה המקסימלי שרשות מקומית מוסמכת לקבוע על פי חוק), וגובה שכר הדירה בדיור בהישג יד בקרקעות עירוניות יעמוד על 25% מההכנסות הנטו של משקי בית מהעשירון ה-5. במקביל, ממשיכה העירייה במאמציה לקדם הצעת חוק לרגולציה בשוק השכירות הפרטית, מתוך הבנה ששילוב כוחות בין השלטון המרכזי למקומי חיוני להוזלת מחירי הדיור.

נכון להיום מאוכלסות בעיר יותר מ-400 יחידות דיור בהישג יד ואלפי יחידות דיור נוספות נמצאות בשלבי תכנון שונים. ההגרלות אשר יתקיימו בשנת 2024 הן: פרויקט East& – ששים יחידות דיור בנות 3 חדרים בפרויקט חדש ברחוב תוצרת הארץ. עלות השכירות החודשית תעמוד על כ-4,000 ₪, פרויקט גני שפירא – 48 יחידות דיור בנות שלושה חדרים ברחוב טורי זהב 17. הפרויקט הוקם בשנת 2013, השכירות החודשית בפרויקט תעמוד על 3,500 ₪ לדירת שלושה חדרים, 3,900 לדירת 4 חדרים, 3,700-3,900 ₪ לדירת גן בעלת 3-4 חדרים וכ-4200-4600 ₪ לדירת פנטהאוז בעלת 4 חדרים. דמי ניהול – 450 ₪ בחודש.

עוד בהגרלה: פרויקט גינדי חשמונאים – 21 יחידות דיור בנות שני חדרים במתחם השוק הסיטונאי, שבפינת הרחובות קרליבך והחשמונאים. עלות שכירות חודשית בפרויקט תעמוד על כ- 4,200 שקל ועלות דמי ניהול תעמוד על כ-450 ₪ בחודש, פרויקט יד אליהו – שישה מבנים ברחבי שכונת יד אליהו, כוללים 12 יחידות דיור בנות 1-2 חדרים. השכירות החודשית בפרויקט תעמוד על כ- 1,800 ₪ – 2,100 ₪ לדירת חדר עד חדר וחצי, וכ- 2,800 ₪ לדירת שני חדרים, פרויקט WE – שש יחידת דיור בנות 2-3 חדרים, במתחם הסמוך לדרך השלום ולמגדלי עזריאלי (רחוב מנחם בגין 150). עלות שכירות חודשית בפרויקט תעמוד על כ 4,300 ₪ לדירת שני חדרים ו-5,000 ₪ לדירת שלושה חדרים. עלות דמי הניהול החודשיים יעמדו על 350 ₪, פרויקט יסוד המעלה – שתי יחידות דיור בנות שלושה חדרים ברחוב יסוד המעלה 33. עלות שכירות חודשית בפרויקט לדירות אלה תעמוד על 3,100 ₪, פרויקט מידטאון תל אביב – שתי יחידות דיור בנות שלושה חדרים בפרויקט הממוקם בסמוך לפארק שרונה ולמגדלי עזריאלי (רחוב מנחם בגין 144). עלות שכירות חודשית בפרויקט תעמוד על כ-6,100 ₪ . עלות דמי ניהול תעמוד על 470 ₪ בחודש. ניתן להתרשם מהפרויקטים השונים, לרבות מחירי השכירויות ודמי הניהול באתר החברה העירונית "עזרה ובצרון".

תנאי הזכאות: המועמדים נדרשים לעמוד בחמשת הקריטריונים הבאים: 1. חסר דירה – כל הבגירים במשק הבית הם חסרי דירה או אינם בעלים של חלק העולה משליש דירה, 2. תושבי תל אביב-יפו – לפחות אחד הבגירים במשק הבית הינו אזרח ישראל תושב תל אביב-יפו במשך שלוש השנים שקדמו למועד הקובע, או במשך 4 מתוך 10 השנים שקדמו למועד הקובע, 3. הכנסות מרביות – סך ההכנסה החודשית הממוצעת ברוטו של כל הבגירים במשק הבית ב-12 החודשים האחרונים שקדמו למועד הקובע לא עלתה על הרף העליון להכנסה חודשית של משק בית בעשירון שביעי, בהתאמה למספר הנפשות במשק הבית לפי נתוני המוסד לביטוח לאומי (מספר הנפשות במשק הבית לצורך חישוב ההכנסה החודשית יחושב החל משתי נפשות). לגבי עצמאיים יבחנו ההכנסות בהתאם לדו"ח השנתי האחרון אשר הוגש לרשויות המס, 4. הון עצמי מרבי – סך ההכנסות של כל הבגירים במשק הבית לא עולה על 600 אלף שח (למעט פנסיה), 5. גיל מינימלי – גילו של אחד מהבגירים במשק הבית הינו 26 שנה ומעלה.

הקריטריונים לקביעת הזכאות נקבעו על ידי מועצת העיר תל אביב-יפו.
על מנת להקל על התושבים, המתמודדים לא יידרשו להמציא את כל המסמכים בשלב הרישום, אלא רק לחתום על הצהרה שקראו את הקריטריונים לזכאות. רק נרשמים אשר יעלו בהגרלה יידרשו להמציא את המסמכים לעזרה ובצרון.

מגורים - תל אביב
צילום: פרויקט גינדי וגני שפירא – דורון סהר
מגורים - תל אביב
צילום: פרויקט גינדי וגני שפירא – דורון סהר
מגורים - תל אביב
צילום: פרויקט גינדי וגני שפירא – דורון סהר

Back to top button