חדשות הארץמבזקים

סקר חדשות 13: הרוב סבור שנתניהו מתנהל משיקולי שרידות פוליטית

מנתוני סקר חדשות 13 שפורסם הערב (ראשון) עולה כי הפער בין המחנה הממלכתי לליכוד ממשיך לגדול, ואם הבחירות היו נערכות היום מפלגתו של בני גנץ הייתה זוכה ל-39 מנדטים לעומת 17 מנדטים בלבד למפלגת הליכוד של ראש הממשלה בנימין נתניהו. את הסקר עבור חדשות 13 ששודר הערב במהדורה המרכזית ערך הפרופסור קמיל פוקס .לפי הסקר, גם מפלגת יש עתיד של יאיר לפיד ממשיכה להיחלש וזוכה ל – 12 מנדטים בלבד.

עוד עולה מהסקר כי עוצמה יהודית, ש"ס וישראל ביתנו מקבלות תשעה מנדטים כל אחת, יהדות התורה מקבלת שבעה מנדטים, הציונות הדתית ורע"מ מקבלות חמישה מנדטים כל אחת, מרצ וחד"ש-תע"ל מקבלות ארבעה מנדטים כל אחת, וכמו בכל הסקרים הקודמים – העבודה ובל"ד לא עוברות את אחוז החסימה.

על השאלה למי תצביעו אם למפה הפוליטית תצטרף מפלגה חדשה בראשות שר הביטחון יואב גלנט, ובנוסף העבודה ומרצ ירוצו ברשימה משותפת בראשות יאיר גולן. במצב כזה זוכה מפלגה בראשות גלנט בתשעה מנדטים ורשימה בראשות גולן בשמנה מנדטים, כאשר הליכוד וישראל ביתנו מאבדות מנדט אחד כל אחת, המחנה הממלכתי מאבדת שמונה מנדטים, ויש עתיד מאבדת שלושה מנדטים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הסקר התייחס גם לסערה סביב חוק הגיוס, ו-67% מהמשיבים אמרו כי הם תומכים בגיוס חרדים – מהם 55% ממצביעי הליכוד, לעומת 21% שתומכים בהמשך הפטור לחרדים – מהם 29% ממצביעי הליכוד. 48% מהמשיבים טענו כי השר גלנט צדק באולטימטום שהציב, לפיו יביא את החוק להצבעה רק בהסכמת כל המפלגות בממשלה, לעומת 33% שהשיבו כי גלנט טעה. 43% מהמשיבים סבורים כי הצורך בשוויון בנטל הוביל את גלנט בצעד שלו, לעומת 39% שחושבים כי הוא עשה זאת בגלל הרצון לפרק את הממשלה ולהוביל לבחירות.

לשאלה מה השיקול העיקרי שמוביל את רה"מ נתניהו בהארכת המלחמה, ענו 35% כי הם סבורים שהוא עושה זאת לטובת "הניצחון המוחלט", לעומת 53% שסבורים כי שרידותו הפוליטית של רה"מ היא זו שמנחה אותו. 35% מהמשיבים סבורים כי גנץ והמחנה הממלכתי צריכים לפרוש מהממשלה, לעומת 46% שסבורים כי הם צריכים להישאר.

הסקר נערך ע"י פרופ' קמיל פוקס וכלל 700 נשאלים, מהם 600 מהאוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא-יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא-יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7%.

סקר - חדשות - 13
צילום: חדשות 13
סקר - חדשות - 13
צילום: חדשות 13
סקר - חדשות - 13
צילום: חדשות 13
סקר - חדשות - 13
צילום: חדשות 13

Back to top button