מבזקיםפוליטי / מדיני

לראשונה מאז פרוץ המלחמה – הנשיא הרצוג אירח נשיא מאפריקה

נשיא המדינה יצחק הרצוג, אירח הערב (ראשון) את נשיא גינאה ביסאו, אומרו סיסוקו אמבאלו, הראשון מבין נשיאי המדינות האפריקאיות שהגיע לביקור בישראל מאז מתקפת הטרור האכזרית בשבעה באוקטובר. נשיא המדינה פתח את פגישתם ואמר: "כידיד ישראל אמיתי, התרגשתי לשמוע שלמדת בישראל. זו לא פעם ראשונה שאנחנו נפגשים, ואנחנו יודעים שאתה ידיד אמת של מדינת ישראל. כשנפגשנו תמיד אמרת לי 'שלום' ו'ברוך הבא' בעברית והבנתי שהיית פה כמעט שנתיים כשלמדת פה כחלק מהקריירה שלך כאיש צבא".

הנשיא הרצוג הדגיש: "אנחנו לעולם לא נשכח את החברים שלנו ואתה היית איתנו גם בתקופה הקשה הזו תמכת בעמדתנו למול האיחוד האפריקאי, גילית חברות אמיתית, וישראל רוצה לסייע לך ולעם שלך בכל דרך אפשרית. אמרת לי בשיחתנו האחרונה שעסקה בהצבעה הצפויה באיחוד האפריקאי: 'אתם הותקפתם בצורה ברברית ואכזרית על ידי מחבלי חמאס ואנחנו ניצבים לצידכם' וזו לא עמדה ברורה שכל מדינה באפריקה הציגה – אני מודה לך על כך, כי זו האמת לאמיתה".

נשיא גינאה ביסאו התייחס ואמר: "אני שמח מאוד להיות כאן ומבין שאנחנו מגיעים ברגע של משבר עמוק בין שני העמים ששוכנים כאן – בין עם ישראל לעם הפלסטיני, ובאנו לראות מה אנחנו נוכל להביא לפתרון כשליחים של שלום. אנחנו יודעים טוב מאוד את מחירה הכבד של המלחמה, ושמלחמה היא תמיד המוצא האחרון והנורא ביותר – אנחנו חווינו גם המון מלחמות, את מלחמת העצמאות שלנו, ומלחמת האזרחים ובאנו לכאן כשליחים של שלום. כל מה שנוכל לתרום לסכסוך שיש כאן בין שני העמים, שני עמים שהם בעצם גם אחים. אז אנחנו כאן כשליחי שלום בכל מה שגינאה ביסאו תוכל לתרום במאמצה הצנוע על מנת להביא אתכם לשולחן המשא ומתן. תדעו שגינאה ביסאו והעם ששוכן בה, לצידכם ומוכן לעזור בכל מה שאפשר, לקדם הבנות, הסכמים והידברות ביניכם לבין שכניכם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
הרצוג - נשיא גינאה ביסאו
צילום: מעיין טואף/לע״מ
הרצוג - נשיא גינאה ביסאו
צילום: מעיין טואף/לע״מ

Back to top button