חדשות חוץמבזקים

צפו: שגריר ישראל לאו״ם גלעד ארדן – שברתם את שיא הצביעות

שגריר ישראל לאו״ם גלעד ארדן נאם היום (שני) בעצרת הכללית של האו״ם בדיון מיוחד בנושא הוטו האמריקאי שהוטל על הצעת אלג׳יריה במועצת הביטחון להפסקת אש. השגריר הדגיש בנאומו את הפער המעוות בין ציון יום האשה הבינ״ל ושתיקת האו״ם, מול פשעי המין של חמאס ואמר: "השבוע יצויין יום האישה הבינלאומי ובשבוע הבא תתכנס הוועדה למעמד האישה של האו״ם לדון באתגרי הנשים ברחבי העולם.השנה, שתיקת האו״ם וארגון הנשים שלו, נוכח זוועות המין שביצע חמאס הופכים את יום האישה הבינלאומי לבדיחה עצובה. זהו שיא הצביעות של האו״ם".

ארדן הוסיף ואמר בנאומו: "האו״ם טוען שאכפת לו מנשים, אולם בזמן שאנחנו נואמים כאן, נשים ישראליות נאנסות ונתונות להתעללות החמאס בעזה. היכן קולו של האו״ם? היכן הקול שלכם? שתיקה מחרישת אוזניים. במהלך חמשת החודשים האחרונים לא התכנס אפילו דיון אחד בנושא מצבן של החטופות. לא התכנס אף לא דיון אחד בנושא פשעי המין שביצע חמאס; אף לא דיון אחד בנושא מעשי האונס הנוראיים שביצע חמאס בנשים ישראליות".

השגריר ארדן הדגיש: "עכשיו אחרי שהקרנתי לכם עדויות, לא תוכלו לומר בעתיד שלא ידעתם, כפי שאמרו בעולם מיד לאחר השואה. לא תוכלו לומר שלא ידעתם על הסבל והזוועות. אלו שנותרים בשתיקתם הם שותפים לפשעים בעצמם. היום, רגע לפני יום האישה הבינלאומי אתם תשמעו עדויות על פשעי המין שנעשו כלפי נשים ישראליות בגלל האפתיה והאדישות המחפירה של האו״ם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השגריר ארדן הקרין במהלך נאומו על במת האו״ם קטעי וידאו של עדויות נשים שחזרו משבי החמאס בדבר פשעי אלימות מינית שבוצעו על ידי חמאס במהלך מתקפת 7 באוקטובר ובשבי: "שמעתם כאן סיפורים מזעזעים על אונס והתעללות מינית״. השגריר ארדן התייחס לדו״ח שצפוי להתפרסם היום של שליחת האו״ם: ״העדויות הללו יקבלו היום הכרה רשמית מצד שליחת האו״ם לאלימות מינית באיזורי סכסוך פרמילה פאטן. האם גם לאחריו תמשיכו לדבוק בשתיקתכם? בתוך זמן קצר שליחת המזכ״ל פאטן תפרסם דו״ח על פשעי המין שבוצעו במהלך טבח ה-7.10. האם זה יעיר אתכם? האם זה ישנה משהו בסדר העדיפויות שלכם? האם אתם מבינים שמשמעותה של הפסקת אש היא נטישה של אותן נשים הנתונות להתעללות מינית מצד מפלצות החמאס?".

לבסוף התייחס השגריר ארדן בנאומו לקשרים בין אונר״א לחמאס: "לאחר כל מה שנחשף ביחס לאונר״א זה מאוד ברור: אונר״א לעולם לא תשוב לפעול בעזה כפי שקרה לפני מתקפת 7.10. תפקידה של אונר״א בעזה הסתיים ויש להחליף אותה לאלתר. חייבים להפסיק את המימון לאונר״א ולפרק אותה מסמכויותיה".

השגריר גלעד ארדן באו"ם
השגריר גלעד ארדן באו"ם
צילום: שגרירות ישראל באו"ם

Back to top button