מבזקיםקניות

עושים קניות לחג בשעות מאוחרות? הצעת החוק הזו יכולה לעזור לכם

ועדת הפנים והגנת הסביבה בראשות ח"כ יעקב אשר, אישרה לקריאה ראשונה את הצעת החוק שתאפשר מכירת יין לאחר השעה 23:00 בקניות לקראת שבת וחג. מטרת הצעת החוק, לאפשר למשפחות להיערך לקראת שבת וחג ולרכוש יין גם אם הרוכש הגיע לקופה בין השעות 23:00 עד 02:00.

הצעת החוק הוגשה בכנסות קודמות על ידי אורי מקלב, וכעת משמונה לסגן שר, הוגשה על ידי ח"כ משה רוט וקבוצת חכי"ם והיא קובעת כי מכירת יין בחנות גדולה (250 מ"ר) תתקיים אם המכירה נעשית בין השעות 23:00 ל-02:00. בימי חמישי בשבוע או ביום שלפני ערב אחד ממועדי ישראל, ושבאותה עסקת מכירה נמכרו לרוכש מצרכים שאינם יין, בסכום של 300 שקלים לפחות. יושב ראש הוועדה חבר הכנסת יעקב אשר אמר כי יש עוד חילוקי דעות מול המשטרה והמשרד לביטחון לאומי בעניינים מסוימים, וכאשר הצעת החוק תגיע לוועדה להכנה לקריאה שניה ושלישית יגיעו להסכמות עם המשרדים השונים.

רועי הראל, נציג המשרד לביטחון לאומי, אמר: "נבקש לצמצם עוד יותר את הזמן בו יותר לקנות בקבוק יין, וכן לאפשר לנו לבצע אכיפה כראוי. יש אלפי תיקים של מכירה לקטינים שנעשית בשעות המכירה המותרות, בהרחבת השורות יש חשש סביר שגם המכירה לקטינים תורחב". לילך דחוח, נציגת שופרסל בדיון, אמרה כי מגבלת הימים (התרת המכירה רק בימי חמישי) היא בלתי אפשרית מבחינה טכנולוגית. "אי אפשר לעשות שינוי רק בימי חמישי ובימים הבאים לחזור לשגרה. יש בעיה טכנית במערכת הקופות, שלא יודעת לעבוד עם ימים". היא הציעה לבטל את המגבלה של הימים אבל להתיר מכירה רק בחנויות בגודל של 800 מ"ר בכל ימות השבוע.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדברי רזי אלישיב, איגוד לשכות המסחר, לא ניתן ליישם ברשתות השיווק את מגבלת הימים, ואם הרשתות ייאלצו לתכנת מחדש את המערכות, העלות תתגלגל בסופו של דבר אל הלקוח. הוא הציע לאפשר מכירת יין בכל ימות השבוע לאחר השעה 23:00 – "רוב החנויות לא פתוחות במשך ימות השבוע לאחר השעה 22:00, למעט בימי חמישי אז שעות הפתיחה מאוחרות יותר וכך גם לפני ערבי חג".

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר אמר כי כל הנושאים שעלו במהלך הישיבה ידונו בשלב ההכנה לקריאה השנייה והשלישית. הוא הוסיף ואמר כי יש לאפשר למשפחות להיערך לקראת שבת ולקנות יינות גם אם הגיעו לשלם בקופה לאחר השעה 23:00. בחוק כיום נקבע איסור על מכירת משקאות משכרים לאחר השעה 23:00, והוא נועד לצמצם מכירה ושתייה של אלכוהול בשעות הלילה ובמקומות ציבוריים.

קניות - שופינג - קניון
צילום אילוסטרציה: pexels

Back to top button