לבנוןמבזקים

ישראל באולטימטום: זה המועד האחרון להסדר מדיני לפני פתיחת מלחמה

העיתון הלבנוני אל-אח'באר, המזוהה עם חיזבאללה, מדווח היום (חמישי) כי ישראל הודיעה למדינות המערב כי תאריך היעד להסדר מדיני עם לבנון הוא 15 במרץ, אחרת היא מוכנה להסלים את הפעולות הצבאיות למלחמה רחבת היקף. בלבנון חלוקות הדעות לגבי הסיכויים להשגת הסדר – חלק מרוצים מהלחץ האמריקני להימנע מהסלמה, ואחרים חוששים מאפשרות של הרעה במצב.

דיווח זה מגיע על רקע המשא ומתן הדיפלומטי הנמשך בין הצדדים בתיווך ארה"ב ומדינות נוספות, במטרה למנוע הסלמה צבאית לאורך הגבול בין ישראל ללבנון.

סיכוי להפוגה בעזה למרות קשיים במו"מ

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף, אל-אח'באר דיווח כי השליח האמריקני עמוס הוכשטיין, שערך ביקור בלבנון השבוע, הדגיש במהלך הפגישות שלמרות הסימנים השליליים במשא ומתן בקהיר בסוגיית רצועת עזה – הסיכויים להשגת הפוגה ברצועה גדולים מאוד. לפי הדיווח, הוכשטיין אף הציע לפתוח ערוץ משא ומתן מקביל בין ישראל ללבנון, כדי להביא להרגעת החזית הצפונית והפחתת ההסלמה באזור.

קהיר: קיפאון במו"מ על עזה, ישראל דורשת להחזיר רק מבוגרים

מנגד, מקורות מצרים צוטטו בעיתון כי בשיחות המתקיימות במצרים בנושא עזה לא חלה התקדמות משמעותית, זאת למרות ניסיונות של המדינות המתווכות לשכנע את ישראל לשלוח משלחת שתנהל דיונים ישירים. המקורות ציינו כי קהיר דוחה טענות ישראליות ולפיהן היא מתעקשת שרק תושבים מבוגרים יוכלו לחזור לאזורים בצפון רצועת עזה – דרישה שאותה חמאס מסרב לקבל.

בצד הצרפתי, הגורמים סבורים שצרפת חייבת לתאם עם ארה"ב לגבי ההסדרים המדיניים, כי ארה"ב מתכוונת להוביל את התהליך עם כניסת ההפוגה לעזה לתוקף. אחד הצעדים הוא פריסת מגדלי שמירה בריטיים לאורך הגבול הדרומי של לבנון, בתיאום עם צבא לבנון וארה"ב.

המקורות אמרו כי המפתח להשגת הסדר הוא ההתפתחויות בחזית עזה והמו"מ בקהיר. רק הסדר כולל בשתי החזיתיות עשוי להוביל להפסקת אש ארוכת טווח.

בהקשר של המשא ומתן עם הוכשטיין, נודע שעוזרו של השליח האמריקני עזב את ביירות לאחר פגישות עם יו"ר הפרלמנט הלבנוני נביה ברי וראש הממשלה מיקאתי. בימים הקרובים, לבנון תמתין לתוצאות השיחות בקהיר לגבי הפוגה ברצועת עזה.

בנוסף, מפלגות בלבנון הכחישו מידע לפיו וואליד ג'ומבלאט ביקש לפגוש את הוכשטיין במהלך ביקורו האחרון בביירות.

כאמור, בצל הדיווחים הללו, עדיין לא ברור אם תושג פריצת דרך דיפלומטית שתמנע הסלמה באזור או שישראל תיאלץ לנקוט צעדים צבאיים כפי שדיווח העיתון הלבנוני.

תקיפה - צידון - לבנון
שימוש לפי סעיף 27 א׳
בכתבה זו נעשה שימוש במדיה לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected] או בוואטסאפ

Back to top button