איראןמבזקים

מסר מהעם האיראני: אנחנו מוכנים לתקיפה ישראלית שתפיל את המשטר

במחאה נדירה נגד המשטר האיראני, פעילי אופוזיציה איראנים תלו השבוע שלטים ענקיים המביעים תמיכה בישראל, על גשר להולכי רגל בכניסה הראשית לבירה טהראן. השלטים הללו מתייחסים לנאומו של וואהד בהשתי, פעיל האופוזיציה האיראני שביקר בישראל לפני כחודשיים ונשא דברים במליאת הכנסת.

על השלטים נכתב במסר ברור: "וואהד בהשתי העביר את מסר ילדיו של כורש הגדול לישראל". בנוסף, הפעילים הביעו אזכור לכאב של העם בישראל ממשטר האייתולות וכתבו: "אנחנו אבלים". אך המסר המרכזי בשלטים הופנה ישירות לראש הממשלה בנימין נתניהו: "ביבי, אנחנו מוכנים".

מסר לישראל - שלט באיראן
צילום: וואהד בהשתי

בהשתי, שהוא האיראני הראשון שנשא דברים בפני הפרלמנט הישראלי, הסביר את משמעות המחאה: "במסר 'אנחנו מוכנים', העם האיראני אומר שהוא מוכן לתקיפה ישראלית שתפיל את משטר האייתולות, ואז יצטרף ויסייע להדיח את המשטר לחלוטין".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנאומו בכנסת, בהשתי טען כי "הדרך היחידה להשיג שלום במזרח התיכון היא לחסל את משטר הרפובליקה האסלאמית, שנגדה יש צבא של 80 מיליון איראנים הצמאים לחופש ודמוקרטיה". הוא גם קרא לישראל לתקוף מרכזי כוח של משמרות המהפכה, אתרים גרעיניים ובתים של ראשי המשטר בתוך איראן.

המחאה הנוכחית של הפעילים מראה כי חלקים בעם האיראני מצדדים בעמדותיו של בהשתי ודורשים גם הם את קריסת המשטר האסלאמי השליט במדינה.

שלטי התמיכה בישראל נחשבים צעד חריג ונדיר עבור האופוזיציה האיראנית, ומהווים אתגר נוסף למשטר האייתולות.

תגובה אחת

Back to top button