חדשות הארץמבזקים

ראשי רשויות בשרון חוששים: "כולנו מבינים שהמצב נפיץ לקראת הרמאדן"

ראשי רשויות במרחב שרון פנו ביום שלישי האחרון למפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי וליו"ר הוועדה לביטחון לאומי, צביקה פוגל, בבקשה לקיים דיון דחוף בנושא ביטחון התושבים באזור השרון בעקבות פיצוצים ויריות על בסיס יומי מכיוון יישובי המשולש.

בפנייה ציינו ראשי הרשויות כי הם מביעים חשש לביטחון התושבים לאחר שלאחרונה התגברו מקרי היריות והפיצוצים בקרבת היישובים אשר גורמים לחרדה, פחד ותבהלה בקרב התושבים והתושבות. עוד מעידים כי למוקדי היישובים מגיעות עשרות פניות מדי ערב על דיווחי ירי ופיצוצים המשפיעים על רמת החרדה ברשויות. הדיווחים מקבלים משנה תוקף לאחר אירועי השבעה באוקטובר והחשש מהסלמה לקראת חודש רמדאן.

בפנייה נכתב כי תחנת המשטרה המקומית אינה יכולה להכיל את סך האתגרים העומדים לפניה בעקבות מחסור בכוח אדם ומשאבים. עוד נכתב כי יש לקיים דיון דחוף בוועדה לביטחון לאומי בכנסת על מנת שהמשטרה תפרט מה בכוונת לעשות על מנת למגר את התופעה ולהעניק תחושת ביטחון וביטחון לתושבים ולתושבות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אנו לקראת חג הרמדאן המוסלמי והחשש מהסלמה בגזרה. אנו קוראים לכם להקצות משאבים מיוחדים לטיפול באירועי היריות והפיצוצים מדי ערב והפשיעה הגוברת. נבקש מיו"ר הוועדה לביטחון לאומי לקיים דיון מיוחד בכנסת בנושא, בו משטרת ישראל תפרט את הפעולות שבכוונתה לעשות ולפעול על מנת למגר את היריות והפיצוצים שמא יגיעו לתושבים ולתושבות שלנו", נכתב בפנייה ששיגרו למפכ"ל וליו"ר הוועדה לביטחון לאומי.

את הפנייה הובילו קרן גרין ראש המועצה המקומית קדימה-צורן, גלית שאול ראש המועצה האזורית עמק-חפר, לין קפלן ראש המועצה המקומית תל-מונד ואלי אטון ראש המועצה האזורית לב-השרון הנכנס.

קרן גרין, ראש המועצה המקומית קדימה-צורן, יוזמת הפנייה אמרה כי "ביטחון התושבים שלי הוא הדבר החשוב ביותר. לא נסכים לקבל את היריות והפיצוצים מדי ערב כדבר מקובל ושגרתי. אסור לנו לחזור לתפיסה הביטחונית שלפני אירועי השבעה באוקטובר. יחד עם חבריי ראשי הרשויות נעמוד על המשמר ונשמיע את הקול של התושבות והתושבים שלנו. המדינה והמשטרה חייבות לספק ביטחון לתושביה ואני בטוחה וסומכת שיו"ר הוועדה לביטחון לאומי והמפכ"ל יגלו נכונות להקצות משאבים לטיפול בנושא".

לין קפלן ראש המועצה המקומית תל מונד הסביר כי "מתחילת מלחמת חרבות ברזל למדנו שהחוסן של הקהילה באזורנו נשען הן על מתן מענה בהגברת מערכי האבטחה ביישוב והן על חיזוק תחושת הביטחון של התושבים. בהתאם לכך, תיגברנו את מערך האבטחה היישובי מאז המלחמה, הצבנו שומרים חמושים בשערים והכפלנו את כיתת הכוננות היישובית. במקביל, אנחנו מתקשרים באופן רציף ושקופים אל מול התושבים וכתוצאה מכך ישנה רמת אמון גבוהה המשפיעה גם היא על תחושת הביטחון."

"יחד עם זאת" הוסיף קפלן, "כולנו מבינים שהמצב נפיץ לקראת הרמאדן. רמת העירנות וכך גם הדאגה של התושבים גבוהה. לפני מספר שבועות קיימתי פגישה עם מפקד שדות בה ביקשתי את היערכות המשטרה לקראת הרמאדן במקביל להיערכות של הרשות. אציין שאנחנו זוכים לשיתוף פעולה מצוין מהתחנה גם בנושא היריות הנשמעות מהישובים הסמוכים המטרידות מאוד את התושבים. עם זאת, הגיזרה רחבה מאוד והבעיה אינה רק מקומית ולכן יש לתת לה מענה ברמת הארצית."

גלית שאול, ראשת מועצת עמק חפר הדגישה: "אנו מתריעים ועוסקים בסוגיית קו התפר במשך שנים רבות מול המדינה ומערכת הביטחון. מתחילת המלחמה, ביצענו במועצה עבודה ביטחונית מאומצת בכל עמק חפר ובדגש על קו התפר, ליצירת כוחות מקומיים חזקים וחמושים, ותגבור משמעותי של אמצעי ההגנה והלחימה. אך פעילות זו אינה מספיקה בכדי להגן על בטחון התושבות והתושבים, שמדווחים על יריות ופיצוצים רבים, ומביעים חששות כבדים בשל כך, במיוחד לאחר אירועי ה-7 באוקטובר."

עוד ציינה כי "ימים אלה של מלחמה, מחייבים אותנו לפעול לשינוי מוחלט בתפיסת קו התפר ולהגברת הביטחון ותחושת הביטחון האישי בקרב התושבים במרחב השרון. בעקבות אירועי הירי והאלימות ביישובי המשולש ולקראת חג הרמדאן והחשש מהסלמה בגזרת יו"ש, יש להקצות כוחות ומשאבים רבים לצורך הגברת הביטחון ביישובים בעמק חפר, בדגש על יישובי קו התפר צמודי הגדר וכן היישובים לאורך כביש 57".

אלי אטון, ראש המועצה האזורית לב השרון אמר כי "כבר תקופה ארוכה שיש הסלמה במרחב שרון, שהתחילה בהגברת רעש המואזין המגיע לכל היישובים שלנו ומסתיימת בירי ובפיצוצים מדי ערב. אנחנו בפתחו של חג הרמדאן המוסלמי ואסור לנו לקבל את זה כמובן מאליו. יש לחזק את תחנות המשטרה שיוכלו להתמודד אל מול האתגרים הבטחוניים. ביישובי לב השרון מצויים שני ישובים סמוכי גדר מול טול כרם ועל כן יש לפעול בזריזות ובמקצועיות. נגיע לכנסת כדי להבהיר שביטחון התושבים שלנו לפני הכל".

מטה מרחב שרון - תחנת משטרה - משטרת כפר סבא
צילום: חדשות מבזק לייב

Back to top button