חדשות חוץמבזקים

ארגון פלסטיני דורש לעצור את הנשיא הרצוג בביקורו בהולנד – טיפח אווירה של רצח עם

ארגון פרו פלסטיני בהולנד הגיש היום (חמישי) בקשה לעצור את נשיא מדינת ישראל יצחק הרצוג, שצפוי לבקר במדינה בשבוע הבא מלווה במשפחות חטופים לאחר שהוזמן למדינה על ידי מלך הולנד. בבקשת הארגון הפלסטיני לעצור את הנשיא הרצוג נטען כי יש לעצור את הנשיא בגלל "חלקו באסון ההומניטרי בעזה, בפשעי מלחמה ובטיפוח אווירה המעודדת לרצח עם".

ממשרד החוץ נמסר כי במסגרת המאמץ הישראלי לשחרור החטופים, נשיא המדינה ימריא לסדרת פגישות מדיניות בהולנד. הנשיא ימריא, ביום ראשון וביקורו יארך כיממה ובמרכזו יעמוד המאמץ להשבת החטופים והעלאת המודעות למאבק באנטישמיות הגואה באירופה וברחבי העולם בעקבות מלחמת "חרבות ברזל".במהלך ביקורו, ישתתף נשיא המדינה בחנוכת מוזיאון השואה החדש באמסטרדם וינאם בטקס הפתיחה הרשמי שיערך בבית הכנסת הפורטוגזי בעיר במעמד מלך הולנד ווילם- אלכסנדר, נשיא אוסטריה אלכסנדר ואן-דר בלן, ראש ממשלת הולנד מארק רוטה, נשיאת הבונדסראט הגרמני מנואלה שווזיג, ראשת העיר של אמסטרדם פמקה הלסמה ומנהיגים יהודיים מכל העולם.

לביקורו יצטרפו בני משפחת הופמן, ששכלו את בנם רס״ן יצהר הופמן ז״ל, מפקד פלגה ביחידת שלדג שנפל בקרב בינואר האחרון משפחת הופמן ניצלה משואת יהודי הולנד על ידי זוג חסידי אומות עולם. במסגרת ביקורו בהאג, נשיא המדינה צפוי להפגש גם עם משפחות החטופים הנמצאות שם, וכן יערוך פגישות מדיניות נוספות אשר יעסקו במאמצים לקידום השבת החטופים. במסגרתן, ייפגש נשיא המדינה עם ראש ממשלת הולנד, מארק רוטה, נשיא אוסטריה, אלכסנדר ואן דר בלן ובכירים נוספים. כמו כן ייפגש נשיא המדינה עם מנהיגי הקהילות היהודיות בהולנד, יבקר בבית הספר היהודי בעיר וישוחח עם התלמידים. בביקורו ידגיש הנשיא את הצורך במאבק משותף ותקיף באנטישמיות ועל מרכזיות ישראל בעולם היהודי, תוך שימת דגש מיוחד על נושא השבת החטופים והמלחמה בחמאס.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
הנשיא יצחק הרצוג - נאום
צילום: חיים צח/לע״מ

תגובה אחת

  1. האיש ש"שכח" במכוון שאנחנו העם היהודי ולא ה"עם הישראלי" כמו שהוא אוהב לכנות את העם שלנו

    תפקיד מיותר ביזבוז כספי ציבור

Back to top button