למען הקהילהמבזקים

טקס לציון יום האישה הבינלאומי התקיים בבית הנשיא

בבית הנשיא בירושלים התקיים היום (ה), טקס לציון יום האישה הבינלאומי בסימן "נשים מנהיגות, מובילות ובונות קהילות במלחמת "חרבות ברזל" על ידי הרשות לקידום מעמד האישה.

הטקס התקיים במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, השרה לשוויון חברתי וקידום מעמד האישה, ח"כ מאי גולן, חברת הכנסת פנינה תמנו שאטה, ח"כ מיכל וולדיגר, ח"כ צגה מלקו, ח"כ לימור סון הר מלך, ומירב שטרן, מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה,

נשיא המדינה יצחק הרצוג "הנשים האלה – בחזית ובעורף – הן גיבורות שסוחבות על גבן מדינה שלמה ברגעיה הקשים ביותר. נשים משלמות מחירים כבדים ביותר במערכה הזאת. כבדים ביותר. הן מקריבות, נלחמות, מסייעות, מובילות, וסופגות, למעננו, למען המדינה שלנו. המלחמה הזאת מוכיחה יותר מכל את התרומה המכרעת של נשים בכל זירה ומרחב. וזה חייב לגרום לנו להפיק לקחים, שנכון להיאבק עליהם בצורה נחרצת ביחד, ולא רק ביום האישה"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השרה לשוויון חברתי וקידום מעמד האישה מאי גולן, אמרה בהתרגשות "ניצבת מולכם היום אישה שלא הייתה אמורה להיות האישה שהיא. לא הייתה אמורה להיות מסוגלת, לא הייתה אמורה לשבור את תקרת הזכוכית שניפצה בעשר אצבעותיה שעדיין מדממות בשל כך, ולא מעט משברי הזכוכית עדיין לא יצאו מן העור"

ביחס למצבן של הנשים בעקבות אירועי השביעי באוקטובר, אמרה השרה גולן "לא תיארנו לעצמנו זה שנשים ישראליות ויהודיות יצטרכו להילחם כפליים. לא רק כנגד המרצחים הארורים שרצחו, אנסו, היכו וחטפו נשים, אלא גם כנגד גופים רבים בעולם שתחת מעטה של זכויות נשים ואדם ממלאים את פיהם מים – עד לרגע זה. שותקים ולא מגנים. דורשים מנשים יהודיות וישראליות עדויות ראייה, וראיות פורנזיות. מעלימים פשעים נגד נשים יהודיות – שלא נראו כמותן מאז השואה".

מירב שטרן, מנכ"לית המשרד לשוויון חברתי ולקידום מעמד האישה וראש הרשות לקידום מעמד האישה הודיעה על שידרוג מאגר נשים שכיום מונה מעל 2,000 נשים מומחיות שמטרתו קידום מועמדותן לתפקידים בכירים במגזר הציבורי והרחבתו גם לסקטור הפרטי, לאיתור מומחיות לשמש כחברות וועדה ונציגות ציבור.

עוד הוסיפה מירב שטרן, "חרטנו על דגלנו לקדם ייצוג הולם ולהגדיל את שיעורן של נשים, בעלות כישורים רלוונטיים באיוש תפקידים של משרות בכירות, בוועדות ציבוריות ובפורומים השונים… המאגר המשודרג יסייע למעסיקים ומעסיקות המבקשים לאייש תפקידים בכירים, את מועמדותן והשתתפותן של נשים מומחיות שהניסיון ותחום מומחיותן רלוונטיים.. המאגר מאפשר מתן דגש מיוחד למקומן של נשים מקבוצות אוכלוסייה שכמעט ואינן מיוצגות כלל".

חברת הכנסת פנינה תמנו-שטה: "יום הנשים הבינלאומי מקבל משמעות שונה בתכלית משנים עברו. ביום זה אסור לנו לשכוח את החטופות והחטופים שעדיין נמצאים בשבי חמאס. לצד כל הזוועות שקרו לנו, נשים נתגלו במלוא עוזן בכל החזיתות. הרוח של הנשים הללו היא העוגן לרוח ולניצחון בקרב".

הילה אוביל ברנר, מייסדת "ארגון יזמיות" אמרה "קידום נשים לקדמת הבמה בעולם ההיטק הוא החזון, אינטרס לאומי חשוב לחוסן הלאומי".

טקס לציון יום האישה הבינלאוני בבית הנשיא
צילום: ישראל פנחסוב הפקות צילום
טקס לציון יום האישה הבינלאוני בבית הנשיא
צילום: ישראל פנחסוב הפקות צילום
טקס לציון יום האישה הבינלאוני בבית הנשיא
צילום: ישראל פנחסוב הפקות צילום
טקס לציון יום האישה הבינלאוני בבית הנשיא
צילום: ישראל פנחסוב הפקות צילום

Back to top button