מבזקיםפוליטי / מדיני

בעקבות האיסור של השר בן גביר: הליך חריג יובא להצבעה מחר

הליך הוצאת נשק מאז השביעי באוקטובר: הוועדה לביקורת המדינה בראשות ח"כ מיקי לוי קיימה חמישה דיונים מעמיקים בהם עלו כשלים רבים במערכת, ביניהם היעדר אכיפה יעילה, תנאים מקלים להוצאת רישיון ותהליך לא אחיד לגבי כל מגישי הבקשה.

בדיונים הומלץ על ידי גורמים ממשלתיים להביא שורה של צעדים משמעותיים לשיפור המצב. בפועל, נסגרו החמ"לים שפעלו מחוץ לאגף לרישוי כלי ירייה וכן התפטר ראש האגף. הוועדה עמלה בדיוניה האחרונים לבדוק טענות נוספות שעלו בדיונים ולוודא את תהליך ייעול האכיפה בכדי למנוע זליגת נשק שיכול להוות סיכון, אך בכל הדיונים האחרונים לא התייצבו נציגי המשרד לביטחון לאומי ונציגי משטרת ישראל האמונים על הנושא וזאת בהוראת השר איתמר בן גביר.

יו"ר הוועדה חברת הכנסת מיקי לוי התריע בדיונים האחרונים כי מלבד הזלזול המתמשך בכנסת, יש כאן פגיעה מהותית בתפקיד הוועדה לפקח על יישום דו"חות המבקר בנושא ועל כן לא יהסס להשתמש בכלי ייחודי הניתן לוועדה לביקורת המדינה לפי תיקון מס' 16 בחוק המבקר: "מי שהוזמן ולא התייצב, רשאית הוועדה, ברוב חבריה, לדרוש ממנו להתייצב לפניה כאמור; הדרישה תהיה בכתב חתום ביד יושב-ראש הוועדה, ויצורף לה העתק מהדין וחשבון של המבקר או מהחלק שאליו מכוונת הדרישה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

'צו הבאה', כלי חריג שבידי ועדה זו בלבד לחייב התייצבות של גורמים בדיון, שימש עד כה בעיקר כאיום. גורמים רבים זומנו בעבר בעקבות איום הוצאת הצו, אך בפועל מעולם לא נעשה שימוש בכוח ההצבעה על הצו. נכון לשעה זו, לראשונה, צו ההבאה יעלה מחר להצבעה בפועל בוועדה.

איתמר בן גביר - הכנסת
צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button