מבזקיםפוליטי / מדיני

אושר: הארכת התקנות למעצר חשודים בטבח ה-7 באוקטובר

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה ראשונה את הצעת החוק לתיקון ולהארכת תוקפן של תקנות שעת חירום. חמש חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת החוקה.

הוצע לתקן ולהאריך עד ליום 18 ביוני 2024 את תוקפן של התקנות המאפשרות הארכת מעצרם של העצורים בשל פעולות האיבה שהתרחשו בין יום 7.10.2023 עד ליום 13.10.2023 ושל מי שנעצר במסגרת פעולות המלחמה בעזה, לתקופות מעצר של 45 יום מעת לעת. ההארכה המוצעת של התקנות לשעת חירום היא כאמור עד ליום 18 ביוני 2024. יובהר כי מדובר בהארכה של 90 ימים המאפשרת שתי הארכות מעצר של 45 ימים, בהתאם לאמור בחוק.

בדברי ההסבר להצעה נכתב כדלהלן: "חקירת המחבלים שלקחו חלק במתקפת הטרור היא מורכבת וחריגה, ולה מאפיינים ייחודיים שטרם נודעו כמותם בישראל. בהינתן היקף העצורים ומורכבות החקירה כמפורט לעיל, צפויה החקירה הפלילית לארוך עוד פרק זמן ממושך. לצורך כך, הוקם במשטרת ישראל צוות חקירה ארצי מיוחד, אשר פועל לחקירת המחבלים הרבים שנעצרו ולאיסוף ראיות בעשרות זירות טבח בעוטף עזה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כמו כן התווסף מספר לא מבוטל של מעצרים במסגרת אירועי הלחימה בחבל עזה הנמשכים גם בימים אלה. הלחימה הנמשכת, החקירה המורכבת בכללותה וכן הצורך הברור בהבטחת האינטרס הלאומי שבשמירה על חיי אדם כמו גם בקידום החקירה, מציבים בפני גופי החקירה אתגרים חסרי תקדים.

בשים לב למורכבות הרבה כאמור, ברור מעבר לכל ספק כי סדרי הדין הקבועים היום בחוק המעצרים לעניין החזקת עצורים בטרם הגשת כתב אישום נגדם, שנועדו לחקירות פליליות ממוקדות ותחומות, אינם מתאימים לנסיבות ההמוניות ויוצאות הדופן של המלחמה, ונדרש הסדר חוקי אחר בנושא".

מליאת הכנסת - כנסת ישראל
צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ׳

Back to top button