חדשות הארץמבזקים

ישראל שוקלת להיעזר בבכיר הפלסטיני לבניית החלופה לשלטון חמאס בעזה

במערכת הביטחון שוקלים לאפשר לרשות הפלסטינית להיות אחראית על ניהול חיי תושבי רצועת עזה וחלוקת הסיוע ההומניטרי שנכנס לרצועה. על פי דיווח שפורסם הבוקר (שלישי) ברשת ב' אחד השמות שעלו הוא מאג'ד פרג', ראש המודיעין הפלסטיני ומקורבו של ראש הרשות אבו מאזן. זאת, כחלק ממהלך להקמת מנגנון חלופי לניהול הרצועה במקביל לחיזוק היחלשותו של ארגון הטרור חמאס.

בדיונים ביטחוניים סגורים של קבינט המלחמה הוזכר שמו של פרג' לצד שמות של גורמים פלסטינים מתונים נוספים. מטרת הדיונים הייתה לבחון את האפשרות למנות את פרג' ואחרים כגורם ניהולי זמני על רצועת עזה.

פרג', בן 61, נחשב לדמות ביטחונית חזקה ובכירה ביותר ברשות הפלסטינית. הוא נהנה מקשרים הדוקים עם ראש הרשות אבו מאזן ועם בכירים בשירותי הביטחון בישראל. במעמדו זה הוא אחראי על הקשרים של הרשות עם השב"כ, ה-CIA וגופי מודיעין ערביים ומערביים אחרים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בזמן שישראל מנסה למצוא "פתרון ליום שאחרי", דיונים אלו נועדו להציע חלופות לחמאס בניהול הרצועה. לטענת גורמים מעורבים, השליטה של חמאס על הסיוע ההומניטרי הנכנס לרצועה הולכת וגוברת, מה שמחייב קידום מהיר של פתרונות חלופיים.

שמו של פרג' צוין גם בהקשר של מועמד אפשרי להחליף את אבו מאזן בהנהגת הרשות הפלסטינית בעתיד, לצד בכירים פלסטינים אחרים. עם זאת, דיוני ישראל התמקדו בינתיים בתפקידו האפשרי כגורם מרכזי לניהול חיי התושבים ברצועה.

מאג'ד פרג' לצידו של סאיב עריקאת בפגישה עם נתניהו.
מאג'ד פרג' לצידו של סאיב עריקאת בפגישה עם נתניהו. צילום: לע"מ

Back to top button