מבזקיםפוליטי / מדיני

אושר: לוחמי האש שנפלו בעת מילוי תפקידם יזכו לקבורה ממלכתית

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה ראשונה את הצעת חוק בתי קברות צבאיים של חברת הכנסת מירב בן ארי וחבר הכנסת צביקה פוגל. 14 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תוחזר להמשך דיון בוועדה לביטחון לאומי. בהצעת החוק נקבע כי סוהרים שנפטרו יהיו זכאים להיקבר בבתי קברות צבאיים אף אם לא נהרגו בעת ועקב שירותם, וכן כי כבאים יהיו זכאים לקבורה בבתי קברות צבאיים אם נהרגו בעת ועקב שירותם.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "שירות בתי הסוהר הוא ארגון ביטחוני המשתייך למערכת אכיפת החוק. תפקידו בהחזקת אסירים במשמורת בטוחה, תוך תפיסת אחריות רחבה והבנה עמוקה כי בחייו מופקדים חיי אדם ובטחון הציבור, שמירת הביטחון לציבור ולקהילה.

״הסוהרים עומדים אף הם בקו ראשון מול אלו המבקשים לפגוע בביטחון אזרחי מדינת ישראל, קרי מחבלים כלואים, ועובדים בתנאי מתח קשים בין הסורגים אל מול גורמים עוינים. אין ספק שלחצים אלו יכול שיביאו לפטירה מסיבות בריאותיות כאלו או אחרות, אף ללא קשר ישיר לשירות עצמו.״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על כן, מוצע בהצעת חוק זו להשוות את הזכות לקבורה בבית קברות צבאי עבור משרתי שירות בתי הסוהר, שנהרגו או נפטרו במסגרת התפקיד, בין שנפטרו בקשר עם מילוי תפקידם ובין ללא קשר, כשם שנקברים משרתי קבע שוטרים ואנשי כוחות בטחון אחרים".

שריפה - לוחמי - אש -
צילום: כבאות והצלה לישראל

Back to top button