חדשות הארץמבזקים

160 ימים של חושך – סבלם של החטופים הישראלים בעזה

לחיות ללא קרן שמש במשך חמישה חודשים ארוכים – זו המציאות הקשה שחווים 134 הישראלים החטופים בידי ארגוני הטרור ברצועת עזה. במשך 160 ימים רצופים, הם כלואים בתנאים נוראיים ללא כל חשיפה לאור יום.

מחקרים רבים הראו כי חוסר בחשיפה לאור טבעי לזמן ממשוך עלול לגרום לנזקים פיזיים ונפשיים חמורים. החל מבעיות שינה, דיכאון, חוסר ריכוז ועד פגיעה בבריאות העיניים והשלכות על מערכת החיסון. גוף האדם מותאם ביולוגית לחשיפה לאור טבעי במחזוריות של יום ולילה. חוסר חשיפה לשמש משבש את מחזור השינה-ערות ואת ייצור ההורמונים במוח, מה שמוביל כאמור לבעיות נפשיות וגופניות חמורות.

זה מצבם של החטופים הישראלים – 160 ימים רצופים של חושך מוחלט, כלואים בתאים קטנים וחשוכים, ללא מגע עם אור יום. תנאים איומים שקשה לתאר את הסבל והייסורים הנפשיים שהם עוברים. חושך מוחלט כל כך הרבה זמן הוא סבל אנושי איום וחמור.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המאבק להשבת החטופים הוא לא רק מאבק צבאי ומדיני, אלא גם מאבק הומניטרי על חייהם ובריאותם של הישראלים האומללים הכלואים בתנאים בלתי אנושיים. 160 ימי חושך הם נצחיות רצופה של ייסורים פיזיים ונפשיים – סבל מיותר שאסור לקבל בשתיקה.

יש לפעול בנחישות ובכל הדרכים להשבת החטופים הביתה. הבוקר משפחות החטופים יצאו להפגין וחסמו את נתיבי איילון בדרישה מהממשלה לקדם עסקה באופן מיידי כי לשחרר את כלל החטופים המוחזקים ברצועת עזה.

מנהרה שהוחזקו חטופים - רצועת עזה
מנהרה שהוחזקו בה חטופים צילום: דובר צה"ל

Back to top button