חדשות הארץמבזקים

הותר לפרסום: תושב העיר דימונה, רנ"ג בצה"ל נרצח בפיגוע בבית קמה

בבית החולים סורוקה בבאר שבע מת הערב (חמישי) מפצעיו רנ״ג אורי מויאל בן 50 שנדקר מוקדם יותר בפיגוע בבית קפה בצומת בית קמה.

הפיגוע אירע סמוך לשעה 14:00. מחבל, תושב רהט בן 22, הגיע למקום כשהוא חמוש בסכין, הפתיע מאחור את רנ״ג אורי מויאל שעמד ליד הקופה בבית הקפה ודקר אותו מספר פעמים בפלג גופו העליון. מויאל ז"ל שנפצע קשה מאוד שלף אקדח וירה במחבל למוות.

לזירת האירוע הוזנקו כוחות גדולים של מד״א הכוללים אופנועי חירום של מד״א, אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ. החובשים והפראמדיקים של מד״א העניקו טיפול רפואי למויאל ופינו לבית החולים סורוקה תוך כדי ביצוע פעולות החייאה כשהוא במצב אנוש עם פצעי דקירה. מאוחר יותר נאלצו הרופאים בבית החולים לקבוע את מותו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חובשת ונהגת אמבולנס במד"א, תושבת עוטף עזה, קרן קוך שהייתה בבית הקפה סיפרה: "מיד כשיצאתי מבית הקפה שמעתי המולה וקולות ירי, הסתובבתי וראיתי גבר כבן 50 פצוע יוצא מבית הקפה ומתמוטט. ניגשתי אליו כשבמקביל הזנקתי כוחות של מד״א למקום, הוא סבל מפצעי דקירה מדממים. התחלתי בפעולות עצירת דימומים ומיד הגיעו למקום כוחות גדולים של מד״א שהמשיכו בטיפול הרפואי ופינו אותו לבית החולים. מדובר בפיגוע מזעזע".

חובש בכיר במד"א קלמן גנזבורג סיפר: "התפצלנו בין הכוחות, וסרקנו את הזירה כדי לוודא שאין פצועים נוספים".

פראמדיק מד״א שחר אהרון ופראמדיק מד״א ארי פרידמן סיפרו: ״ראינו במדרגות הכניסה לבית הקפה גבר כבן 50 שוכב מחוסר הכרה עם פצעי דקירה. הענקנו לו מיד טיפול רפואי מתקדם, וכשהתאפשר העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו תוך כדי שאנחנו נלחמים על חייו לבית החולים״.

פיגוע - דקירה - בית קמה -
צילום: תיעוד מבצעי מד״א
פיגוע - דקירה - בית קמה -
צילום: תיעוד מבצעי מד״א
צילום: תיעוד מבצעי מד״א
תיעוד הפיגוע במצלמות האבטחה.

כוחות משטרה של המחוז הדרומי, שוטרי מז"פ וחבלני המשטרה סרקו את הזירה ובמקביל ערכו סריקות נרחבות באזור על מנת לשלול מעורבים נוספים ולהסיר כל סכנה.

מבירור פרטי המחבל עולה כי הוא התגורר ברצועת עזה עד גיל 18 ועבר לגור ברהט, לפני כ-4 שנים לאחר שהתחתן עם תושבת העיר. היה בעל תעודת זהות כחולה.

בתוך כך, פשטו כוחות המשטרה של המחוז על ביתו של המחבל ברהט ואספו ממצאים לחקירה שמנוהלת בימ"ר נגב של המחוז הדרומי יחד שירות הביטחון הכללי.

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי ומפקד מחוז הדרום, ניצב אמיר כהן הגיעו לזירה, קיימו הערכת מצב, שיבחו את התגובה המהירה שהובילה לנטרול המחבל והנחו על היערכות מוגברת ופריסה רחבה של כוחות משטרה בצירים, ביישובים ובמקומות הומי אדם.

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

רנ"ג אורי מויאל ז"ל שירת כמפקד מחלקת הטנ"א בבא"ח הנח"ל, קצין בטיחות ובוחן נשק. המחלקה שלו זכתה שלוש פעמים כמחלקה המצטיינת בחטיבה.

רנ"ג מויאל ז"ל היה חייל מוערך מאוד. בשנת 2021 קיבל פרס מפעל חיים אצל ראש אט"ל (אגף טכנולוגיה ולוגיסטיקה) אלוף יצחק תורג'מן.

ראש העיר דימונה, בני ביטון ספד למויאל: "דימונה מרכינה ראש. רנ״ג אורי מויאל נרצח בידי בן עוולה. אורי נולד וגדל בירוחם ועבר להתגורר בדימונה. הוא שירת כרס״ר בכיר בבא״פ נח״ל ועשרות אם לא מאות חיילים עברו דרכו והוא היה להם למשענת ולעזרה. נוצרה בינינו קירבה אישית כאשר אורי היה זמין וקשוב לכל צורך שעלה מאיתנו עבור חייל.ת בני דימונה וירוחם ונענה בחיוב וברצון לכל פניה. תושבי דימונה וירוחם כואבים את הירצחו, השם יקום דמו."

אורי מויאל ז"ל
אורי מויאל ז"ל. צילום: עמותת חיל הטכנולוגיה והאחזקה
אורי מויאל ז"ל
אורי מויאל ז"ל. צילום: עמותת חיל הטכנולוגיה והאחזקה
אורי מויאל ז"ל
אורי מויאל ז"ל
אורי מויאל ז"ל
אורי מויאל ז"ל. צילום: עמותת חיל הטכנולוגיה והאחזקה
אורי מויאל ז"ל
אורי מויאל ז"ל. צילום: עמותת חיל הטכנולוגיה והאחזקה

Back to top button