חדשות הארץמבזקים

ערב הוקרה נערך למפקדי כיתות הכוננות של משטרת ישראל

טקס מרגש להוקרה והערכה של כיתות הכוננות של משטרת ישראל במרחב העירוני והכפרי ברחבי הארץ נערך אתמול (חמישי) בערב. הטקס, שהתקיים בהובלתו של סמפכ״ל המשטרה, ניצב אבשלום פלד, התקיים כאות הערכה על פועלם לשמירה על שלום ביטחון הציבור ובסיוע למשטרת ישראל בפעולות מניעה ובאמצעות הפעלת המערכים בקרות אירועי חירום.הטקס נערך במכללה הלאומית לשוטרים בבית שמש, במעמד השר לביטחון לאומי, הח״כ איתמר בן גביר, חברי סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה.

הקמת כיתות הכוננות במרחב העירוני והכפרי החלה כחלק מלקחי אירועי ״שומר החומות״ בשנת 2021. עם פרוץ מלחמת “חרבות ברזל” המשרד לביטחון לאומי, משטרת ישראל ומשמר הגבול החלו בהליך משותף בהקמת כיתות הכוננות ביתר הערים והמרחבים הכפריים וזאת במטרה לחזק את הביטחון האישי של האזרחים. כיום קיימות 901 כיתות כוננות במשטרת ישראל, מתוכן 257 כיתות כוננות במרחב העירוני 644 כיתות כוננות במרחב הכפרי במשטרת ישראל.

ייעודן של כיתות הכוננות הוא לשמש כוח עתודה מבצעי, זמין להפעלה מהירה על מנת לסייע לכוחות המשטרה באירועים הביטחוניים ובמצבי החירום השונים. להיות כוח אבטחה וככל שידרש גם כח לחימה, בישובי סמוכי גדר למניעת והדיפת נסיונות חדירה וטרור אלו מהוות מתן מענה ראשוני בהגנה ובאבטחה של ישובים מאיומי טרור.עוד נציין כי איתור והכשרת המתנדבים נעשה לפי מודל שגובש באמצעות מסד נתונים סדור בהובלה משותפת של המשרד לביטחון לאומי ומשטרת ישראל. אלפי מתנדבי משטרה ומשמר הגבול שגויסו במסגרת כיתות הכוננות, עברו הכשרה מקצועית, חומשו בנשק ארוך אישי וצוידו בציוד תומך לחימה לצרכים מבצעיים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר לביטחון לאומי, הח״כ איתמר בן גביר: "רוח ההתנדבות הישראלית היא לא אחרת‏ מאשר פלא פלאים, מילים לא יוכלו לתאר אותה או להקיף את התופעה הזאת. אירועי ה 7 באוקטובר המחישו לכולם הלכה למעשה את מה שאני מדבר עליו במשך שנים ארוכות בכל הזדמנות- מדינת ישראל מוקפת אויבים שבכל רגע רגע עומדים עלינו לכלותינו והדרך שלנו לנצח היא רק בזכות הערבות ההדדית.הערב הזה הוא ערב הוקרה עבורכם ועבור כל אחד ואחת מכיתות הכוננות".

סמפכ״ל המשטרה, ניצב אבשלום פלד: "הקמת כיתות הכוננות הוא אחד מהפרוייקטים הייחודיים, המשמעותיים, הרחבים והחשובים ביותר שקודמו מאז ה 7 באוקטובר.
מדובר ברעיון שקרם עור וגידים תוך פרק זמן קצר ותוך שבועות בודדים הצלחנו לגייס כ- 900 כיתות כוננות ולהעמידן ככח מגיב ברחובות ישראל, כח שהווייתו מאופיינת בשליחות עצומה, ציונות ואהבת הארץ ותרומתו לביטחון המדינה והאזרחים היא מכרעת".

הוקרה - כיתות - כוננות - משטרה
צילום: דוברות המשטרה
הוקרה - כיתות - כוננות - משטרה
צילום: דוברות המשטרה
הוקרה - כיתות - כוננות - משטרה
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button