חדשות חוץמבזקים

גרמניה מצטרפת: הצניחה 4 טון של סיוע הומניטרי מעל צפון רצועת עזה

גרמניה הצטרפה היום (שבת) למאמץ הבינלאומי להצניח סיוע הומניטרי לרצועת עזה. חיל האוויר הגרמני הצניח ארבעה טונות של סיוע לרצועה, זאת לראשונה מאז שהחלו הצנחות הסיוע בשמי הרצועה בשבועות האחרונים. משרד החוץ הגרמני מציין כי הסיוע מכיל ארבעה משטחים עם טון אחד של מזון כל אחד, כולל אורז וקמח.

ההצנחה בוצעה בהוראת שר ההגנה בוריס פיסטוריוס, וכך מצטרפת גרמניה למדינות כמו ארצות הברית, איחוד האמירויות, ירדן, מצרים ומדינות נוספות שהצניחו עד כה מאות חבילות סיוע ברצועה, עם יותר מ-1,000 חבילות סיוע שהוצנחו מהאוויר בשבועות האחרונים. מדובר בעלייה דרמטית של עשרות אחוזים בהיקף הסיוע ההומניטרי הנכנס לרצועת עזה. הצעד נועד לסייע לתושבים בעזה שנקלעו למצוקה בעקבות המלחמה המתנהלת בין ישראל לחמאס ואגוני טרור נוספים ברצועה.

סיוע הומניטרי - הצנחת סיוע ממטוס - גרמניה - רצועת עזה
צילום: משרד החוץ הגרמני

עד כה נמנעה גרמניה מלקחת חלק משמעותי במאמץ הבינלאומי להצנחות הסיוע, אך לבסוף הצטרפה היום למדינות המשתתפות. צעד זה מסמן מהלך דיפלומטי חריג של ברלין להפגין סולידריות עם הפלסטינים ברצועה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נראה כי ההצנחות האוויריות יימשכו ככל הנראה גם בימים הקרובים, במטרה להמשיך ולספק לתושבי עזה מזון, תרופות וציוד הכרחי אחר, תוך המשך המלחמה של ישראל נגד ארגוני הטרור ואפשרות להרחבת הלחימה גם לאזור רפיח בה מצאו מקלט מיליון וחצי עזתים.

סיוע הומניטרי - הצנחת סיוע ממטוס - גרמניה - רצועת עזה
צילום: משרד החוץ הגרמני

במשרד החוץ הגרמני אמרו כי זו רק ההחלה וכי יגיע סיוע נוסף גם בימים הקרובים. "הצוות הצרפתי-גרמני נשאר בשטח ומתואם באופן הדוק עם השותפים הירדנים שלנו. אנו ממשיכים לעבוד על מנת לספק סיוע נוסף לעזה גם דרך היבשה. כל חבילה נחשבת אך סיוע אווירי אינו מספיק לצרכי תושבי עזה. ממשלת ישראל צריכה לפתוח בדחיפות יותר מעברי גבול ולאפשר יותר משלוחים יבשתיים באמצעות משאיות", נכתב בדיווח של משרד החוץ.

צילום: משרד החוץ הגרמני

Back to top button