מבזקים

שגריר צרפת נאם בעצרת בכיכר החטופים: ״רבים עדיין חיים בייסורים״

כחלק מהעצרת הערב (שבת) שמתקיימת ברגעים אלו בכיכר החטופים, דיבר נשיא צרפת בישראל והביע את תמיכתן ותמיכת מדינתו, בישראל ובמשפחות החטופים והביע את הכאב אותו עוברים בני המשפחות ובעיקר החטופים החיים בייסורים למעלה מ-160 ימים.

השגריר, שנאם על במת העצרת, דיבר על הפעולות הבינלאומיות שיש עוד לנקוט ואת אלו שמדינתו נקטה כבר, כמו סיוע צרפת בהכנסת התרופות לראשונה לחטופים בשת״פ עם מטה משפחות החטופים.

״הנני עומד לפניכם הערב כנציג של ארצי, צרפת, אבל גם כאדם וכחבר נאמן של ישראל.״ התחיל השגריר את נאומו. ״למעלה מ-160 ימים, עשרות אזרחים ישראלים תמימים – גברים, נשים וילדים – חיים בחושך, מפחדים על חייהם, לא יודעים מה עתיד להביא מחר מלבד סבל נוסף.״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

״במהלך ה-160 הימים האחרונים, משפחות רבות, רבים מכם, עדיין חיים בייסורים, נעים בין תקווה לאבל, מתפללים לשובם בשלום של יקיריהם.״ אמר השגריר. ״אני רוצה שתדעו דבר אחד: צרפת חולקת את כאבכם ואת המאבק שלכם מול טרגדיה נוראית זו. איבדנו 43 אזרחים שלנו, יותר מכל מדינה אחרת למעט ישראל. ״

״לפני חודש התקיים טקס בפריז לזכרם. הוא שודר בשידור חי כאן, בכיכר החטופים, ואני מאמין שהוא הדהד גם ברחבי העולם כאות כבוד והוקרה לכל קורבנות המתקפה הברברית הזאת. ועתה גורלם של שלושה אזרחים צרפתים נוספים, עופר, אוהד ואוריון, עדיין נמצא בעזה, וגם במחשבותינו. אך ללא קשר ללאומיות, צרפת אינה חוסכת מאמצים כדי להחזיר את כל החטופים הביתה״ הוסיף השגריר.

״אנו בקשר עם גורמים בינלאומיים כדי להבטיח את שחרורם באמצעות הפסקת אש. ואנו גם עבדנו יום ולילה בחודשים האחרונים, יחד עם קטאר ועם מטה המשפחות, כדי לתאם מעבר של תרופות לחטופים לתוך עזה. לפי המידע שברשותנו, פעולה זו הניבה כמה תוצאות. אנו מקווים כי היא תסלול את הדרך התפתחויות נוספות וחיוביות יותר. הנשיא מקרון כינה את אירועי ה7 באוקטובר כטבח האנטישמי בגדול ביותר במאה ה21. כל יום שעובר לחטופים זה סיוט מחדש אני רוצה לומר לכם שצרפת לצידכם ותאשר לצידכם עד שכל יקירכם יחזרו הביתה. זה חייב לקרות עכשיו!״ אמר לסיום.

שגריר צרפת - כיכר החטופים
צילום: מטה המשפחות

Back to top button