חדשות הארץמבזקים

משלחת הסברה של משפחות החטופים והנרצחים תצא לארה"ב

משלחת הסברה מטעם משרד התפוצות עם משפחות החטופים והנרצחים תמריא היום (ראשון) לפגישות עם נציגי אקדמיה בארה״ב. המשלחת יוצאת בהובלת משרד התפוצות, בשיתוף ארגון IAC (ISRAEL AMERICAN COUNCIL) ובסיוע של משרד החוץ, למוסדות אקדמיים בחוף המזרחי של ארה״ב. זוהי המשלחת ה-11 של משרד התפוצות מתחילת המלחמה, ולהבדיל מקודמותיה היא ממוקדת בביקורים באקדמיה האמריקנית בה מתחוללת סערת אנטישמיות קשה.

מטרת המשלחת היא לעורר מודעות, להדהד ולחשוף את המציאות הקשה בישראל מאז השבעה באוקטובר, אל מול גל אנטי-ישראלי אלים שקורא להסתה, הכחשת המאורעות, הכפשה והשמדת ישראל וכן אל מול תקיפות אישיות ופיזיות של סטודנטים וחברי סגל יהודים וישראליים בקמפוסים.

במהלך המפגשים שיתקיימו עם חברי הנהלה, דיקנים, סגלי הוראה והנהגות סטודנטיאליות באוניברסיטאות, המשתתפים ישתפו את סיפוריהם האישיים וינהלו שיח על מצב האנטישמיות בקמפוסים והשפעות החינוך באקדמיה. המשלחת תפגוש גם סגל יהודי וישראלי בקמפוסים לשיח משותף על אתגרים הקשורים בעמדותיו של הדור הצעיר בארה״ב כלפי ישראל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במשלחת ישתתפו ניבה ונקרט, אמו של עומר החטוף בעזה, טלי קיז׳נר, אמו של שגב ז״ל שנרצח במסיבה ברעים, הילה אביר, אחותו של לוטן ז״ל שנרצח במסיבה ברעים וחמד אבו עראר, ישראלי מוסלמי יליד עזה, שאשתו פאטמה נרצחה בשבעה באוקטובר על ידי המחבלים השפלים.

שר התפוצות והמאבק באנטישמיות עמיחי שיקלי: "מאז פרוץ מלחמת חברות ברזל אנו עדים לנסיקה באירועים אנטישמיים חמורים המלווה בקריסה מוסרית מוחלטת של כמה מהמוסדות האקדמיים היוקרתיים במערב. לפיכך, ישנה חשיבות גבוהה להביא את משפחות החטופים ונפגעי הפשעים נגד האנושות שביצע חמאס דווקא אל מעוזי האנטישמיות החדשה, אל המקומות בהם מקננת הכחשת האירועים החמורים ושלילת זכותם של היהודים להגדרה עצמית – הקמפוסים בארצות הברית".

עצרת בכיכר החטופים
צילום: מטה המשפחות

Back to top button