חדשות חוץמבזקים

נתון מרשים: גידול של 40% במספר העולים החדשים מבריטניה לישראל

יריד עלייה ראשון מזה 5 שנים התקיים היום (ראשון) בלונדון במעמד שר העלייה והקליטה, ח"כ אופיר סופר, שגרירת ישראל לבריטניה, הגברת ציפי חוטובלי וסמנכ"ל עלייה וקליטה בסוכנות היהודית, מר שי פלבר. ביריד השתתפו מאות מחברי הקהילה היהודית בבריטניה, שהגיעו לשמוע על אפשרויות העלייה והקליטה בישראל, ולקבל מידע תחת קורת גג אחת מנציגים ישראלים במגוון תחומים.

ברקע מלחמת "חרבות ברזל", חל זינוק של 40% במספר העולים החדשים שעלו מבריטניה לישראל מתחילת 2024. ביניהם משפחות צעירות עם ילדים, צעירות וצעירים שרוצים לעלות ארצה דווקא כעת, ובני הגיל השלישי. בנוסף לכך, ישנו גידול בביקוש לעלייה ובמספר תיקי העלייה שנפתחו על ידי מתעניינים מבריטניה מאז פרצה המלחמה.

ליריד העלייה הגיעו מישראל גם הוריו של סמל נתנאל יאנג ז"ל, שעלה לישראל לבדו לפני כשנתיים ונפל בתחילת מלחמת "חרבות ברזל". הוריו, שונטל וניקי, שעלו בעצמם לאחר נפילת בנם ובעקבותיו, שוחחו עם הקהילה היהודית בבריטניה וסיפרו על ההחלטה שהם לעלות לישראל דווקא עכשיו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר העלייה והקליטה, אופיר סופר, ברך את משתתפי ביריד ואמר: ״בעקבות מלחמת ‘חרבות ברזל׳ אנו רואים עלייה גוברת בהתעניינות לעלייה לישראל ולראשונה מזה 5 שנים קיימנו יריד עלייה גדול בלונדון. שמחתי לפגוש יהודים רבים החפצים בעלייה למדינת ישראל מתוך סולידריות ורצון להביע תמיכה במדינה בעת המלחמה. אנחנו פועלים בכדי לעודד עלייה ולקלוט את העולים הפוטנציאלים בצורה הטובה ביותר ע״י תוכניות ללימוד עברית, סיוע משמעותי בשכר דירה בנגב ובגליל, השמה בתעסוקה ותוכניות מותאמות ומונגשות לסטודנטים. אני מאמין כי עלייה גדולה תביא לצמיחה והתחדשות ותיתן רוח גבית לעם ישראל באמונה בצדקת דרכו.״

יו״ר הסוכנות היהודית, אלוף במיל׳, דורון אלמוג מסר: ״הסולידריות והאהבה לישראל היא הדחף המרכזי לעליית יהודי אנגליה אשר ממשיכים להביע את דאגתם וגאוותם במדינת ישראל בימים קשים אלו.
כמו בבריטניה, גם במדינות נוספות ברחבי העולם אנחנו רואים גידול בפתיחת תיקי עלייה. עלינו לקבל את העולים החדשים בחיבוק גדול, לאפשר להם להשתלב בישראל ולהתאקלם בה בהצלחה גם בתקופה מאתגרת זו״.

יריד העלייה - בריטניה
שימוש לפי סעיף 27 א׳

Back to top button