מבזקיםצבא וביטחון

נמלי ישראל נערכים לתרחיש של זירה רב מערכתית – כל הפרטים

בהנחיית שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל') מירי רגב, משרד התחבורה עורך בשבועות האחרונים שורה של תרגילי משחק מלחמה (מש"מ) בכל החברות והרשויות של המשרד, על מנת לעמוד מקרוב על המוכנות לשמירה על רציפות תפקודית במצב של מערכה רב זירתית ובמטרה לאתר ולצמצם פערים. בין היתר נערך בשבוע שעבר במפרץ חיפה תרגיל ייחודי, המדמה תרחיש של שריפת אוניית סוחר וחילוץ נפגעים בלב ים.

היום (ראשון) התקיים משחק מלחמה כשבמהלכו תירגלו מנהלי קהילת הים תרחישי חירום שונים כגון ירי טילים ורקטות המשבש את עבודת הנמלים, הפסקות חשמל נרחבות ועלטה באירוע רב זירתי, ופגיעה בתשתיות תקשורת החיוניות לתפקוד הנמלים. דגש מיוחד הושם על סנכרון בין מערכות הביטחון לבין הנמלים, ועל שיתוף פעולה ותיאום בין הנמלים לבין גופי הממשלה והרשויות המקומיות, צוותי הביטחון וגופי החירום וההצלה, במטרה לשפר את המענה בזמן אמת.

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים,משה בן זקן: "מאז ה-7 באוקטובר מדינת ישראל מצויה במצב חירום מתמשך, הארוך ביותר מאז קום המדינה. חובתנו, כמשרד התחבורה, להתכונן לגרוע ביותר ולנצל כל רגע בכדי להיות מוכנים לכל תרחיש. המוכנות של חברת נמלי ישראל, רספ"ן וקהילת הים, היא חשובה וקריטית.״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

״אויבינו אינם שוקטים על השמרים, ומשקיעים מאמצים ניכרים בשיבוש שגרת החיים בישראל, לרבות כוונות לפגוע בגזרה הימית. אנחנו צריכים להיות ערוכים במלוא העוצמה. נמשיך לפעול בכל הערוצים כדי לגלות מוכנות מירבית לכל תרחיש ולפתח תכניות ופתרונות בתקווה שיישארו במגירה". הוסיף.

המנכ"ל ציין עוד כי "שמירה על פעילות מלאה בנמלים היא אחד מיעדי השירות המשמעותיים של המדינה, הן בהספקת השירותים והמוצרים הנדרשים למערכת הביטחון כתמיכה במאמץ המלחמתי, והן בקיום חיי שגרה מלאים בעורף. את הסיכונים חווינו לאחרונה עם מתקפות הטרור של החות'ים בים האדום, כנגד ספינות שעשו את דרכן לישראל. כמענה לכך, מקדמת השרה רגב פתרונות לוגיסטיים יבשתיים, בין היתר בדיונים שנערכו בביקורה האחרון בהודו וסרי לנקה. הגברת המוכנות של קהילת הים לאירועי חירום חשובה ונדרשת לנוכח האפשרות של התרחבות הלחימה בחזית הצפון״

יו"ר חנ"י עוזי יצחקי: "אנחנו בעיצומה של מלחמה רב חזיתית. כחודש לפני פרוץ המלחמה, ערכנו תרגיל ארוך ומקיף. באנו מוכנים למלחמה הזו. הוכח שגוף שהיה ערוך ורציני לכל תרחיש צלח את מכת הפתיחה של האויב. קהילת הים מוכנה, ואחרי היום נהיה מוכנים עוד יותר. אנחנו בוחנים תרחישי קיצון ומתן מענים בכל הגזרות ולכל האפשרויות. ברק שבוע שעבר ביקרנו בקפריסין, בכדי לבחון את יכולתם של נמלי קפריסין לסייע לנו בעת הצורך, בפריקה והעמסה של סחורות. המשימה שלנו היא להמשיך ולשמור על רציפות תפקודית בחירום."

ראש רח"ל, תא"ל במיל׳ יורם לרדו: "אנחנו בעיצומו של תהליך מואץ להגברת המוכנות של תשתיות המדינה לחירום, ועד לחודש יוני נשלים אותו, לרבות היערכות לתרחיש מעודכן לאירוע סייבר ברמה הלאומית. המוכנות שלנו לחירום מתמקדת ביותר מ-40 איומים וביניהם איומי פח"ע, תקלות תפעוליות ואסונות טבע".

משה בן זקן - מנכ״ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים
צילום: דוברות משרד התחבורה והבטיחות בדרכים
משה בן זקן - מנכ״ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים - עוזי יצחקי - יורם לרדו
צילום: דוברות משרד התחבורה והבטיחות בדרכים
משה בן זקן - מנכ״ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים
צילום: דוברות משרד התחבורה והבטיחות בדרכים
משה בן זקן - מנכ״ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים
צילום: דוברות משרד התחבורה והבטיחות בדרכים

Back to top button