מבזקיםצבא וביטחון

צה"ל ושב"כ פעלו בבית החולים שיפא בעזה, אש נפתחה לעבר הכוחות

כוחות צה"ל ושב"כ פעלו הלילה (שני) במבצע ממוקד בבית החולים שיפא ברצועת עזה בעקבות מידע מודיעיני על הימצאות בכירי חמאס במרחב אשר משתמשים בבית החולים לנהל ולייצא פעולות טרור. הכוחות הוכשרו למשימה ותודרכו מראש בעניין החשיבות במניעת פגיעה באזרחים, חולים, צוותים רפואיים וציוד רפואי. גם במהלך המבצע, צה"ל הבטיח את המשך פעילות בית החולים, והביא דוברי ערבית לשטח, כך שיוכלו לקיים שיח עם החולים השוהים בבית החולים. רופאי צה"ל נערכו לסייע לנזקקים לכך.

דובר צה"ל מסר בהודעתו הלילה כי החולים והצוותים הרפואיים אינם חייבים להתפנות מבית החולים, אך יש מעבר ליציאת אזרחים מהמרחב. כמו כן, הבהיר כי צה"ל ימשיך את המאמץ ההומניטרי ויספק מזון, מים ואספקה נוספת לחולים ולאזרחים במתחם.

צילום: דובר צה"ל

במסגרת הפעילות, במהלך הכיתור נפתחה אש על ידי מחבלים מתוך מתחם בית החולים לעבר כוחותינו שהשיבו באש ופגעו במחבלים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש מנהלת התיאום והקישור לעזה שוחח עם מנכ״ל משרד הבריאות ברצועה ואמר לו: "אנחנו רואים שארגון הטרור חמאס ממשיך את הפעילות הצבאית שלו בתוך בתי החולים. אנחנו מוכנים לספק כל סיוע המוניטרי שיידרש. הבקשה שלנו היא פשוטה, הפסקה מיידית של כל פעילות הטרור בבתי החולים."

ראש מנהלת תיאום והקישור לעזה שוחח בימים האחרונים עם מנכ"ל משרד הבריאות ברצועת עזה על פעילות ארגוני הטרור בבתי החולים ועל הצורך בסיכולה, תוך תיאום מלא עם הנהלת בתי החולים.

קרדיט: דובר צה"ל
בית חולים שיפא - עזה
צילום: דובר צה"ל

Back to top button