צרכנות

היעד החדש במקום העבודה שלך

קרדיט-pixabay

תמיד כשאנחנו מתחילים תקופה חדשה בחיים שכוללת שינוים והזדמנויות, ממליצים לנו לכתוב את היעדים, את הרצונות, התקוות, וגם את איך שנרצה לראות את עצמנו בעוד X זמן.

במקום העבודה שלנו, כדאי לנו לעשות את אותם הדברים; לכוון למשרה שנרצה למלא, לוותק שנשאף להגיע אליו במקום העבודה, למשכורת, לשאיפות מקצועיות שנרצה למלא בתפקידים וגם לשאיפות אישיות, שמקום העבודה והתפקיד העתידי (או הקיים) יוכל לעזור לנו להשיג בעקבות אותה משרה.

ויש בזה הרבה הגיון. כי לאט לאט נוכל לקבל את התמונה המלאה במקום העבודה ולראות מה אנחנו מקבלים מהעבודה, לדייק את המטרות שאליהן נכוון, ונוסיף למשוואה את העלות שלנו – כלומר כמה נהיה  מוכנים לעבוד כדי להשיג את אותם דברים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אבל באותו מעמד, שווה להכין גם את תוכנית היציאה שלנו, למקרה שהדברים יתבררו אחרת ממה  שנראו לנו. וכן, זה אומר להתפטר. יש כאלה שקוראים את המילה ׳להתפטר׳ וזה נשמע להם קל ופשוט, אבל להרבה אנשים כתיבת מכתב התפטרות והכניסה למשרד של המנהל מרתיעים כל כך, שהם מעדיפים לדחות את קבלת ההחלטה, הביצוע, וההתקדמות הבאה בחיים שלהם.

מכתב התפטרות אומר לוותר לפעמים על היציבות, הנוחות והביטחון. אלה שכבר מוכרים וידועים לנו ומונעים מאיתנו להתמקד בסיבה שבגללה מלכתחילה ניגשנו לקחת את  ההחלטה.

ואם לחזור ליעדים, הרי שבמקרים מסוימים זה כנראה מעיד שהיעדים שהגדרנו בתחילת העבודה כנראה לא הושגו, ושאנחנו כנראה נכשלנו בתפקיד.

אבל ממש כמו בעולם של מחפשי העבודה, העובדה שלא מצאנו את העבודה המושלמת, לא אומר שאנחנו לא מרוויחים נקודת זכות. כי להבין מה עושה לנו טוב ולמה, הוא יעד נכסף שאנחנו צריכים לכוון אליו בכל פעם, ואם באמת היעדים שהצבתם לא הושגו, זה לאו דווקא אומר שהבעיה היא בהכרח שלכם.
יש חשיבות גדולה לתנאים סביבכם, לסביבת העבודה, לתנאי השוק ולבוסים שלכם – שאולי לא ממש מעניין אותם כמה טוב לכם במקום העבודה, או חשוב להם במיוחד שתתקדמו.

אבל הקידום שלכם – במקום העבודה הזה או הבא – צריך להיות תמיד לנגד עיניכם.

קידום הוא מה שתבחרו שתרצו לקדם כמובן, זה יכול להיות שכר, תחומי אחריות או הרגשה אישית שאתם קמים איתה בבוקר וחוזרים איתה מהמשרד.

אומרים תמיד שבניהול תהליכים שמאתגרים אותנו, עדיף להתקדם ב-׳בייבי סטפס׳, ולהתקדם לאט לאט במשימות קטנות. אז נגיד שיש למעבר בין עבודות כמה שלבים, כמו חיפוש המשרה הבאה, זיקוק המאפיינים שאנחנו מחפשים ואפילו היפרדות פיזית מההרגלים שטבועים בנו במקום העבודה הנוכחי.

בימינו עבודה יכולה להיות מבוצעת במספר רב של אופנים: עבודה מרחוק, היברידית, גמישות בשעות ובימים, לפי הספקים ועוד. זה הופך את הבחירה שלנו וההתאמה לצרכים ליותר מדויקת בדיוק למה שמתאים לנו.
זה גם אומר שכדאי לנו להתעקש למצוא את זו שהכי תתאים לנו, ולפעמים המסע לשם יכול להיות מפחיד ומאיים, אבל כתיבת מכתב התפטרות , היא הצעד הראשון שייקח אתכם לשם.

Back to top button