חדשות חוץמבזקים

מטורף! תקלה בבנק אפשרה ללקוחות למשוך מזומן ללא הגבלה מהכספומט

הבנק המסחרי של אתיופיה (CBE) נאלץ להתמודד עם אתגר חמור לאחר שתקלה במערכת אפשרה ללקוחות למשוך סכומי כסף גבוהים בהרבה מהיתרות האמיתיות בחשבונותיהם. בשבת האחרונה, לקוחות רבים גילו שהם יכולים לבצע משיכות מזומנים חריגות באופן זמני, לפני שהבנק הצליח לטפל בבעיה לאחר מספר שעות.

לפי דיווחים בתקשורת המקומית, יותר מ-40 מיליון דולר (כ-31 מיליון ליש"ט) נמשכו או הועברו לבנקים אחרים במהלך התקרית. קבוצה משמעותית של מושכי הכספים הייתה סטודנטים מאוניברסיטאות שונות ברחבי אתיופיה, שהופתעו לגלות שהם יכולים למשוך סכומים גבוהים מחשבונותיהם בכספומטים.

אייב סאנו, נשיא הבנק CBE שבבעלות המדינה, אישר שסטודנטים משכו סכומים גדולים של כסף בזמן התקלה. הידיעה על התקרית התפשטה במהירות באוניברסיטאות באמצעות אפליקציות לשליחת הודעות ושיחות טלפון, מה שהוביל לתורים ארוכים בכספומטים בקמפוסים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הבנק המרכזי האתיופי הכחיש מעורבות של מתקפת סייבר והבטיח שחשבונות הלקוחות מאובטחים, אך לא פרסם פרטים על סכום הכסף שנמשך במהלך התקלה. מספר אוניברסיטאות קראו לסטודנטים להחזיר כספים שנמשכו שלא כדין, כאשר נשיא הבנק הבטיח שמי שיחזיר את הכסף לא יתבע באופן פלילי.

עם זאת, דיווחים ממקורות שונים מרמזים כי החזרת הכספים מתקדמת באיטיות. הבנק המרכזי של אתיופיה CBE, שהוקם לפני 82 שנים ומונה יותר מ-38 מיליון לקוחות, עדיין נאבק לשלוט בהשלכות של התקלה הנרחבת הזו.

כסף - אתיופיה
צילום: wirestock באתר Freepik

Back to top button