מבזקיםצבא וביטחון

דובר צה"ל בערבית חושף: מחבלי חיזבאללה משתמשים באמבולנסים למטרות טרור

דובר צה"ל בערבית סא"ל אביחי אדרעי חשף היום (שלישי) ראיות ולפיהן מחבלי חיזבאללה ותנועת אמל בדרום לבנון עושים שימוש באמבולנסים למטרות טרור. לדברי סא"ל אדרעי השימוש נעשה דרך עמותה בשם "רשות הבריאות האסלאמית" ככיסוי לפעילות טרור של ארגוני הטרור חיזבאללה ואמל בדרום לבנון.

אחד מכלי הרכב בו עושים המחבלים שימוש הוא אמבולנס צהוב המוצב במרפאה בכפר כילא בדרום לבנון, ואשר נושא סמל השייך לעמותת "רשות הבריאות האסלאמית". האמבולנס מופעל על ידי קבוצה של אנשים בראשות חסן מוחמד שיט, המנהל גם את השלטון המקומי בכפר הידוע כמעוז חיזבאללה.

לטענת סא"ל אדרעי לאחר ניתוח דפוס הפעילות של האמבולנס עלה כי מדובר בדפוסי פעולה חריגים כאשר האמבולנס נצפה מתנייד בין אתרים שונים של חיזבאללה בעיקר לאחר הפצצות, גם במקרים בהם אין צורך בהובלת פצועים, וכן מקרים בהם נצפה האמבולנס כשהוא נוסע בין האתרים שעות ארוכות לאחר התקיפה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על פי הערכות, אמבולנסים רבים משמשים את חיזבאללה ואת אמל להסעת מחבלים בין מקומות בשטחים שנסקרו על ידי כוחות צה"ל, וכן להובלת אמצעי לחימה או ציוד לפעילות טרור. בנוסף שניים שהיו מבין חברי הקבוצה שהפעילו את האמבולנס בכפר כילא ששמותיהם מוסא ומוחמד שיט, הוכרו על ידי חיזבאללה לאחר שנהרגו בתקיפה כאנשי צבא המזוהים עם הארגון.

סא"ל אדרעי הדגיש כי הצטברו ראיות נוספות רבות לכך שחיזבאללה ואמל משתמשים בעמותת רשות הבריאות האסלאמית ככיסוי לפעילות טרור ומחבלים רבים הפעילים בחיזבאללה ואמר מוכרזים באופן רשמי כחובשים העובדים בעמותה.

חיזבאללה - אמבולנסים - חובשים - מחבלים -
צילום: דובר צה"ל
חיזבאללה - אמבולנסים - חובשים - מחבלים -
צילום: דובר צה"ל
חיזבאללה - אמבולנסים - חובשים - מחבלים -
צילום: דובר צה"ל

Back to top button