מבזקיםפוליטי / מדיני

נתניהו בוועדת החוץ והביטחון: "אין תחליף לחיסול הצבאי של חמאס"

ועדת החוץ והביטחון בראשות ח"כ יולי אדלשטיין, קיימה הבוקר (שלישי) דיון חסוי במסגרתו שמעה סקירה מדינית ביטחונית מראש הממשלה בנימין נתניהו. בדיון השתתפו גם ראש המל"ל צחי הנגבי, והמזכיר הצבאי של ראש הממשלה האלוף אבי גיל. במהלך הדיון השיב ראש הממשלה בהרחבה לשאלות חברי הוועדה והתייחס לסוגיות נוספות בנוגע למדיניות הישראלית בכל הנוגע למלחמה ולהשלכותיה.

ועדת חוץ וביטחון
ועדת חוץ וביטחון. צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין אמר בדיון כי "אם כח שפוי לא ישלוט ברצועה – איראן תשלוט. זו משוואה פשוטה. לא צריך להיות יו"ר ועדת חוץ וביטחון כדי להבין את זה. אם איראן תשלוט ברצועה – איראן תשלוט גם בירדן תוך זמן קצר. זו מציאות של איום קיומי אדיר, שפשוט לא נוכל לקבל או לחיות איתו. מדינת ישראל תהיה מאוגפת בכל גבולותיה על ידי איראן ושלוחיה. זו תהיה התוצאה של מדינת טרור בעזה וזו מציאות בלתי מתקבלת על הדעת."

ועדת חוץ וביטחון - יולי אדלשטיין - בנימין נתניהו
ועדת חוץ וביטחון. צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "אנחנו נלחמים כבר למעלה מחמישה חודשים. זה זמן שיא בתולדות מלחמות ישראל, חוץ ממלחמת העצמאות. אנחנו צריכים להשלים את החיסול הצבאי של החמאס, אין לזה תחליף. אי אפשר ללכת מסביב לזה, אי אפשר להגיד ׳נשמיד 80% מהחמאס׳, ׳נשמיד 20%׳, כי ה-20% הנותרים יתארגנו בחזרה, יכבשו בחזרה את הרצועה וכמובן יהוו איום מחודש על ישראל, וכמובן שזה יהיה גם ניצחון לציר הרחב יותר שמאיים עלינו – הציר האיראני."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ועדת חוץ וביטחון - יולי אדלשטיין - בנימין נתניהו
ועדת חוץ וביטחון. צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

Back to top button