מבזקיםפוליטי / מדיני

לא אוספים אחרי הכלב? הצעת חוק מפתיעה תמנע מכם לחמוק מקנס

מליאת הכנסת אישרה היום (שלישי) בקריאה ראשונה את הצעת חוק הקמת מאגר מידע גנטי של כלבים, של חברי הכנסת נאור שירי, אלי דלל וקבוצת חברי כנסת. שמונה חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תוחזר לדיון בוועדת הכלכלה.

הוצע להסמיך רשות מקומית שתרצה בכך להקים ולהפעיל בתחומה מאגר DNA מקומי לכלבים אשר בעליהם מתגוררים דרך קבע באותה רשות. עוד מוצע כי רשות מקומית שהקימה מאגר כאמור תהיה רשאית ליטול מכלבים אשר בעליהם מתגוררים דרך קבע בתחומה, באופן חד פעמי, דגימת DNA לשם עריכת בדיקה גנטית לכלב.

בנוסף מוצע כי רשות מקומית תהיה רשאית להשתמש במידע הגנטי המצוי במאגר כדי לאתר בעלי כלב שגלליו נמצאו ברשות הרבים בתחומה. יש לציין כי לא תיקבע סנקציה פלילית על אי מתן דגימה כאמור.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בעלי כלבים רבים נוטים שלא לאסוף את צרכי כלבם ולהשליכם לאשפה ומותירים זאת בשטחים הציבוריים. בישראל רשומים כחצי מיליון כלבים ועשיית צרכיהם ברחובות גורמת לפגיעה במראה ובחזות העיר, באיכות חיי התושבים, ובעיקר מהווה מפגע תברואתי קשה. על אף ניסיונותיהן של חלק מהרשויות המקומיות להתקין מתקני שקיות אשפה ייעודיות לאיסוף הצרכים ופיזור פחים בגינות, עדיין היקף התופעה רחב".

אילוסטרציה. צילום: חדשות מבזק לייב

Back to top button