מבזקים

נדחתה הצעת חוק לשוויון הזדמנויות בין גברים לנשים בצה"ל

מליאת הכנסת דחתה היום (רביעי) את הצעת החוק של יושבת ראש מפלגת העבודה, חברת הכנסת מרב מיכאלי הקובעת כי על צה״ל לעבור לשוויון מלא בכלל הליכי המיון, השיבוץ, ההכשרה ואופקי הקידום בין נשים לגברים בכל תפקידי צה״ל. לטענת יושבת ראש מפלגת העבודה מדובר בהצעת חוק קריטית בעת זו, בה צה"ל מתריע פעם אחר פעם על מחסור בכוח האדם וזאת לצד עתירות חוזרות של מלש״ביות וחיילות לבג״צ בנושא שילוב נשים בתפקידי לחימה.

לדברי חברת הכנסת מיכאלי: "מפרוץ המלחמה כולנו רואות ורואים את התרומה והיכולת האדירה שהפגינו לוחמות במקצועות השונים. למרות זאת, ישנן עדיין יחידות ומקצועות שצה"ל חוסם לחלוטין בפני נשים  וממיין את המתגייסות והמתגייסים לפי מינןם ולא על סמך יכולת וכישורים. שיטת המיון והשיבוץ המעוותת הזאת פוגעת בבטחון ישראל שכן היא מפסידה לצה"ל כח אדם בעל מסוגלות ומוטיבציה גבוהות וגם מפלה לרעה נשים בשירות צה"ל ואחריו".

עוד אמרה יושבת ראש מפלגת העבודה מיכאלי: "הקואליציה השוביניסטית והקיצונית ביותר שידעה המדינה ירקה היום בפרצופן של הצעירות המשרתות בצה"ל התורמות לביטחון ישראל ללא תנאים. הסיפורים על גבורת התצפיתניות, הלוחמות שבטנק, בחטיבות החילוץ וההצלה ובכיתות הכוננות לא הספיקו לקואליציה הזו כדי להבין שהמקום של נשים בקדמת הבמה ולא במטבח או רק במשרד.
הגיע הזמן שנשים יפסיקו לעבור בבג״צ בדרך לתפקיד הלוחמת, צה״ל חייב להפסיק להפסיד כח אדם איכותי ומשמעותי ולעבור להליך מיון שוויוני מלא מלא".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
מרב מיכאלי. צילום: דוברות מפלגת העבודה
מרב מיכאלי. צילום: דוברות מפלגת העבודה

Back to top button