חדשות הארץמבזקים

508 לוחמות ולוחמים חדשים במשמר הגבול – צפו בתיעוד מהטקס

מוקדם יותר היום (רביעי), צעדו על כר הדשא באיצטדיון העירוני בנתניה 508 בוגרות ובוגרי מסלול הכשרת הלוחמים במשמר הגבול. הטקס התקיים בנוכחותו של מפקד מג״ב ניצב בריק יצחק, מפקד בית הספר החילי תת-ניצב ג׳האד חסן, סגל הפיקוד הבכיר של החיל, בוגרי ובוגרות המסלול ובני משפחותיהם.

מסלול הכשרת הלוחמים החל לפני 4 חודשים בעיצומה של המלחמה ובמסגרתו הוכשרו הבוגרים במגוון מקצועות הלוחם ורכשו יכולות בתחומי הקליעה, טיפול בהפרות סדר, לוחמה בטרור ועוד. הלוחמות והלוחמים החדשים ישולבו בימים הקרובים ביחידות המבצעיות והמיוחדות של החיל ויקחו חלק פעיל בלחימה בטרור ובשמירה על בטחון המדינה. חניכים שאותרו ועברו גיבוש ממיין ליחידות המסתערבים של החיל במהלך מסלול ההכשרה, יתחילו בימים הקרובים את מסלול הכשרת לוחמי הימ״ס ובסיומו ישולבו ביחידות המסתערבים של החיל.

מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק אמר בדבריו בטקס: ״המסע שלכם בדרך לתואר הנכסף מקבל בימים אלו, ימי מלחמה, משנה תוקף. המציאות הביטחונית איתה אנו מתמודדים בתוך מכלול האיומים שלפתחנו, מחייב אותנו לערנות ולדריכות שיא. תפקידנו במשוואה הזו הוא לספק ביטחון מלא לכל אזרחנו במלוא מובן המילה, בכל נקודה ובכל גזרה וכעת הגיע תורכם.״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

״אזרחי ישראל היום יותר מתמיד נושאים אלינו עיניים ומצפים לראות בנו מצפן ערכי ומקצועי, מופת ודוגמא ואנחנו נמשיך לפעול בנחישות ובעוצמה כשאבני הביטחון לנגד עינינו. מנערים ונערות שזה עתה סיימו את לימודי התיכון, הישיבה או שנת השירות, אתם הופכים היום ללוחמים וללוחמות מהשורה הראשונה. אני שולח אתכם למשימות הללו ביד בטוחה, אני מאמין בחוסן שלכם ויודע שהדור שלכם הוא דור של ניצחון. הרוח הישראלית שעליה דיברתי, מתחילה כאן, במיטב הנוער שעומד כאן לפנינו.״ הוסיף.

בין הבוגרים שהוסמכו, הוסמכו גם לוחמים ולוחמות שאיבדו את יקיריהם במתקפת הטרור בשבת ה-07.10.

מפקד בית הספר החילי, תת-ניצב ג׳האד חסן התייחס לכך בנאומו: ״לפני שאתחיל, אני רוצה לפנות לספר לכם על חמישה חניכים שעומדים היום על רחבת הסיום, שמעבר לאתגרים שמזמנת ההכשרה עברו וצלחו אתגרים רבים מביתם. הראשונה היא ליהי פלד – לוחמת מקיבוץ בארי, ששכלה את אחותה ירין זכרונה לברכה, ששירתה כחובשת קרבית במוצב נחל עוז בשביעי באוקטובר. השנייה היא הגר קראוניק – לוחמת, גם היא מקיבוץ בארי, שבאותה שבת ארורה איבדה את אביה, אריה זכרונו לברכה, הרבש"צ של הקיבוץ.״

״השלישי הוא נעם, בנו של רב-נגד יגאל אילוז זכרונו לברכה, חבלן ותיק במשטרת ישראל שנפל בקרב. החניך הרביעי הוא ירין, בן דודה של רז מזרחי, קצינה ששירתה במשמר הגבול ונרצחה באכזריות במסיבת הדמים ברעים. ירן התגייס למג"ב כדי להמשיך את דרכה. החמישי הוא יהודה, בן דודו של סא"ל סלמן חבקה, שנפל בקרב ברצועת עזה. ליהי, הגר, נעם, ירין, יהודה והמשפחות היקרות שלכם – בשמי ובשם כל סגל הפיקוד של משמר הגבול ומשטרת ישראל אני מצדיע לכם. יהי זכר יקירכם ברוך ונצור בליבנו לעד.״ אמר לסיום.

צילום: דוברות המשטרה

Back to top button