חדשות הארץמבזקים

השר קיש הכריז: אלו הזוכים בפרס ישראל בתחום הערבות ההדדית

שר החינוך יואב קיש הכריז היום (רביעי) כי פרס ישראל לתקומה בתחום הערבות ההדדית, יוענק השנה לד"ר חן קוגל מנהל המכון לרפואה משפטית ולד״ר כוכב אלקיים לוי, ממחברות ״דוח הזוועות״ שהעלה את המודעות לפשעי המין שבוצעו על ידי מחבלי חמאס בשביעי באוקטובר.

ד"ר קוגל ואנשי המכון הביאו, באמצעות שיטות חדשות, לפריצת דרך במלאכת הקודש של זיהוי נרצחי הטבח של השבעה באוקטובר והיוו ציר חשוב בחשיפת הזוועות לעולם. המכון לרפואה משפטית בראשותו של ד"ר קוגל פעל בהקרבה מרשימה ובדבקות ימים ולילות תוך טלטלה רגשית נוראה וחשיפה למראות מזעזעים. ד"ר קוגל שירת כקצין רפואה גדודי וחטיבתי בחטיבת גבעתי ובעת שירותו הצבאי החל התמחות ברפואה משפטית במכון הלאומי לרפואה משפטית באבו כביר והיה לרופא הישראלי הראשון שהתמחה בכך בארץ.

בנוסף לעבודה המדעית והמקצועית, שימשו ד"ר קוגל וצוות המכון כלי הסברתי חשוב במאבקה של המדינה להביא לתודעה הציבורית העולמית את הפשעים נגד האנושות שביצע החמאס ובפעם הראשונה בתולדותיו הוכנסו עיתונאים זרים למכון לרפואה משפטית והוצגו בפניהם ממצאים המעידים על מעשי הזוועה שביצעו מחבלי החמאס, מהלך שסייע רבות להבהרת עמדתה של ישראל בעולם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר החינוך יואב קיש: "עבודת הקודש המסורה של ד"ר קוגל וצוותו בתהליך המורכב של זיהוי קורבנות הטבח של השבעה באוקטובר, תוך התמקדות מקצועיות חסרת פשרות ורגישות לנופלים ולמשפחותיהם, היוותה תרומה חשובה ביותר למאבקה המתמשך של מדינת ישראל. בעבודתם המופלאה הציגו לא רק ידע מקצועי ומתקדם אלא גם את רוחם האזרחית באמצעות חשיפת פשעי החמאס בתקשורת הבינלאומית. ד"ר קוגל, בשמי ובשם כל אזרחי מדינת ישראל – תודה!"

שר החינוך - יואב קיש
צילום: דוברות משרד החינוך

Back to top button