מבזקיםפוליטי / מדיני

בסימן גבורה נשית: נשיא המדינה ורעייתו אירחו את חוג התנ״ך

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו הערב (רביעי) את חוג התנ״ך של מיזם 929, שהתקיים בסימן גבורה נשית ובהשראת אסתר המלכה. לאירוע הוזמנו משפחות שכולות, וקבוצות נשים מובילות בחברה הישראלית. עוד נכחו הרב בני לאו, מייסד מיזם 929, נשיאת בית המשפט העליון לשעבר אסתר חיות ורוחמה אלבג, דודתה של לירי אלבג הנמצאת בשבי חמאס בעזה.

במהלך האירוע הזמרת סיוון טלמור ביצעה את השירים ״שמש״ של חנן בן ארי, ״יש בי אהבה״ של אריק איינשטיין, ואת שירה המקורי ״חוף״, שיר אהבה אותו כתבה לבעלה שנמצא במילואים בעזה. היא שיתפה את הקהל על שקיבלה מכתב ממנו משדה הקרב בו הוא מתאר איך הוא הצליח לשמוע משם ברשת ג׳ את שירם האהוב. רעיית הנשיא פתחה ואמרה: ״מאז השבעה באוקטובר, נשים בולטות בנוכחותן בכל חזית. מובילות בתושיה, באומץ ביצירתיות, ברגישות ובחכמה מאבקים בכל תחום.

המלחמה הזו הצמיחה גיבורות. נשים שנלחמו כדי להחזיק את דלת הממ"ד, כדי להשתיק את הילד הבוכה, כדי להרגיע את הפעוטות. רבש"ציות אמיצות, לוחמות עזות רוח, שוטרות, תצפיתניות, מילואימניקיות. רופאות, חובשות, אחיות, ונשות צוותי רפואה שטיפלו והצילו אלפי אנשים. מורות, וגננות, ועובדות סוציאליות. מנהיגות בארגוני החברה האזרחי, נשות מילואימניקים ואימהות ללוחמים ולוחמות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המסקנה הברורה היא שאי אפשר לקבל עוד מצב בו נשים לא מהוות חלק משמעותי ומשפיע בכל פורום של קבלת החלטות. סביב כל שולחן ובכל קבינט. אין לי ספק, כי ככל שנראה יותר נשים בתפקידי מפתח והשפעה – בכל תחום ובכל זירה – כך אנחנו, כעם וכמדינה, נהיה חזקים יותר.״

דודתה של לירי אלבג, המוחזקת בשבי חמאס, ייחלה לשובה במהרה: ״לירי שלנו היא תצפיתנית, חיילת, שהייתה יום אחד בנחל עוז. היא לא ידעה לאן לברוח, היא לא ידעה איפה המיגונית, היא לא ידעה איפה החמ״ל, וזה מה שהציל אותה והיא נחטפה. בשעה 10:00 בבוקר ביום שישי, היא כבר הייתה בעזה, והיא עדיין שם.״

צילום: מעייף טואף/לע"מ
נשיא המדינה ורעייתו אירחו את חוג התנ״ך
צילום: מעייף טואף/לע"מ

Back to top button