כלכלהמבזקים

'בין חמאס לחות'ים – לשמור על שער פתוח לישראל בזמן מלחמה'

שאול שניידר, יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד השתתף אתמול (שלישי) בכנס התשתיות שנערך השנה בסימן 'מניעים את גלגלי המשק בזמן מלחמה'. הכנס אירח את המומחים ומקבלי ההחלטות בענף, מתחומי המימון, התכנון, הביצוע והחדשנות, הן מהמגזר העסקי והן מצד הרגולציה, על מנת למפות את ההווה ואת העתיד, להסביר על ההזדמנויות והחסמים ולהציע פתרונות אפשריים.

שאול שניידר השתתף בפאנל בנושא 'בין חמאס לחות'ים – לשמור על שער פתוח לישראל בזמן מלחמה', בו דיבר על החשיבות הביטחונית של נמל בבעלות המדינה, שניידר נתן סקירה על הנמלים ואמר כי הנמל היחיד הנמל הוא בשליטה של מדינת ישראל, הוא נמל אשדוד, לדבריו: "לפי התוכנית היינו אמורים להיות בהפסד, אבל אנו שומרים על הנמל כנמל רווחי. הנמל נמצא בתהליך התייעלות ואנו נאלצים לעשות התאמות כדי להיות תחרותיים ולייעל את העבודה כדי להיות רווחיים."

לגבי ההפרטה התייחס שניידר ואמר כי אירועי ה-7 באוקטובר שינו את התפיסה במדינה. "אני חושב שנמל אשדוד צריך להישאר בשליטת המדינה אבל הוא גוף שזקוק להשקעות ולכן יש 2 אפשרויות לבצע גיוס חוב או לבצע הנפקה של מניות ב49% דבר אשר ישפר את מבנה ההון של החברה, ידאג לעתידה וגם ידאג לעובדים המסורים אשר יוכלו להנות מפירות הצלחת התהליך".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שניידר אמר גם, כי: "הנמל היה פתוח גם ב־7 באוקטובר וברציפות עד היום. נמל אשדוד הוא העורק הכלכלי הראשי של ישראל. 99% מכלל הסחורות מגיעות מהים, מתוכן 40% דרך נמל אשדוד. הנמל הזה לא נסגר אף פעם. הרציפים התרוקנו, וסבלנו מזה שחברות ספנות פקדו אותנו ב־50% פחות בשבועות הראשונים למלחמה. הרבעון הרביעי של 2023 נפגע משמעותית מכך, אבל אנחנו רואים את קו השיפור וקרובים לממוצע השבועי מבחינת ההכנסות. עובדי הנמל הם שותפים מלאים ובלעדיהם לא היינו מגיעים לתוצאות כאלה, בכל התקופה המאתגרת שעברנו, אנשים עבדו באופן מלא ופרקו סחורות גם אזרחיות וגם בטחוניות, תוך הפגנת גבורה אזרחית."

נמל אשדוד
צילום יניב וקנין

Back to top button