חדשות הארץמבזקים

בכירי מערכת הביטחון הפגינו מול ביתו של השר גנץ – דורשים חוק גיוס שוויוני

עשרות מפגינים, בהם בכירי מערכת הביטחון ואלופים במילואים, יחד עם פעילי התנועה לאיכות השלטון ופורום "חומת מגן לישראל", הפגינו הבוקר (שישי) מול ביתו של חבר קבינט המלחמה השר בני גנץ בראש העין. המפגינים קראו לשר גנץ לא להתפשר על עיקרון השוויון, לפעול ללא דיחוי להעברת חוק גיוס שוויוני המחייב את כלל אזרחי ישראל, ולא לאפשר המשך דחיות ופשרות בלתי נסבלות בנושא זה.

מארגני ההפגנה הדגישו כי בישראל 2024 אין עוד מקום לפשרות בסוגיית שוויון בנטל. השילוב של בכירי צה"ל ומערכת הביטחון לשעבר עם התנועה לאיכות השלטון, מעביר מסר ברור על דחיפות הנושא ועל כך שדרוש מעשה אמיץ מצד הנהגת המדינה.

במהלך ההפגנה יצא השר גנץ אל המפגינים, ואמר: "אתם ואני, כל החיים שלנו שירתנו משהו שהוא גדול מאיתנו, שאכפת לנו ממנו, ושילמנו את המחירים הכי כואבים שיש. גם עכשיו שכביכול אתם יכולים לנוח ולהנות אתם יוצאים ומתגייסים למה שמבינים כדבר ערכי ודבר חשוב. כבר ב2015, בהופעה ציבורית הראשונה שלי ביחד עם חברי הרמטכ"לים לשעבר בכנס ידיעות אחרונות בבנייני האומה בירושלים הצהרתי שמדינת ישראל לא תוכל להמשיך להתקיים באופן בו התקיימה עד היום, והדבר החשוב ביותר שיש לטפל בו זה השיוויון בנטל".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אלוף במיל' נעם תיבון מפורום "חומת מגן לישראל" אמר: "כמי שמכיר את השר גנץ מהשירות המשותף שלנו בצה"ל, אני יודע שהוא מבין את החשיבות החיונית של שוויון בנטל. באנו היום כאן כחברים וכחיילים, לתת לו רוח גבית במערכה הצודקת הזו. אנחנו נלחמים כאן על צביון המדינה, כי רק עם שוויון ואחריות משותפת, נוכל לשרוד כחברה מלוכדת".

עו"ד ד"ר אליעד שרגא, יושב ראש התנועה לאיכות השלטון: "אנחנו דורשים מהשר גנץ ומהממשלה כולה הפסקה מיידית של הדחיינות בנושא הגיוס. רוב אזרחי ישראל לא יכולים להמשיך לשאת לבד בנטל. הגיע הזמן למהלך נועז ולחוק גיוס מקיף שייצור צדק אמיתי. אנו נמשיך ללחוץ על קבלת ההחלטות בכל הכלים שיידרשו עד אשר נראה שינוי של ממש".

אלוף (מיל') גדי שמני: "אני קורא מכאן לשר גנץ – אל תוותר, תילחם עד הסוף על השוויון. אתה יודע טוב מכל אחד אחר מה המשמעות של צבא העם. אתה מבין שרק עם חוק גיוס הוגן לכולם, נוכל להבטיח את עתידה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. זו המורשת שאתה נושא על כתפיך, והיום אנחנו כאן כדי לתמוך בך במשימה חיונית זו".

אלוף (מיל') עמוס ירון: "בצה"ל תמיד ידענו להתגבר על כל האתגרים כי עמדנו יחד, כתף אל כתף. ערבים ויהודים, דתיים וחילונים, מכל קצוות הקשת החברתית. זה הכוח של צה"ל וזו הסיבה שאנחנו כאן היום. אנחנו מאמינים שגם את האתגר הזה חייבים לפתור יחד, בצורה שוויונית, כי אין לנו דרך אחרת לשמור על ישראל חזקה ומאוחדת".

אלוף (מיל') דן הראל אמר: "בעת כזו, כשיש מי שמנסה לפורר את הסולידריות בינינו, אנו באים הנה לחבור כאיש אחד ולהגיד לשר הביטחון – לא ייתכנו עוד פשרות על חשבון השוויון. אתה חייב לקבל את ההחלטה האמיצה, להתייצב לצד הערכים שהובילו אותך כל חייך במדים ולהעביר חוק גיוס אמיתי שיחייב את כולם. אנו סומכים עליך שתעשה את הדבר הנכון למען עתיד המדינה".

הפגנה - גנץ -
צילום: פורום חומת מגן לישראל
הפגנה - גנץ -
צילום: פורום חומת מגן לישראל

Back to top button