מבזקיםצבא וביטחון

"היו בדרכם ליפו": במערכת הביטחון מעריכים – נמנע פיגוע גדול

ביישוב פצאל בבקעת הירדן נתפסו אמש (שישי) בסביבות השעה 22:00 שני חשודים, כאשר אחד מהם חמוש בנשק מסוג קלאצ'ניקוב. רכז הביטחון של היישוב שהבחין בשניים בשטח היישוב, יחד עם עוד שני חברי כיתת הכוננות, עצרו את השניים ללא התנגדות והם הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון. לא היו נפגעים באירוע.

נשק - קלאצ'ניקוב
צילום: דובר צה"ל

מפרטי האירוע עולה כי השניים חצו את הגבול משטח ירדן לישראל ובתיקם אף נמצא ספר קוראן. בתשאול של השניים בשטח הם טענו שרצו להגיע ליפו. במערכת הביטחון מעריכים שסוכל פיגוע גדול.

בהודעת דובר צה"ל נמסר אמש עם תפיסתם: "לפני זמן קצר נעצרו על ידי רכז הביטחון ביישוב פצאל שני חשודים חמושים בנשק מסוג קלאצ'ניקוב. החשודים נעצרו ללא התנגדות והועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון. אין נפגעים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
פעילות מבצעית - לילה - חיילים - לוחמים
ארכיון. צילום: דובר צה"ל

יש לציין כי אירוע זה ממחיש פעם נוספת ובמיוחד לאחר הטבח שאירע ב-7 באוקטובר, את חשיבות רכזי הביטחון ביישובים שמשמשים כקו ההגנה הראשון.

ועדת החוץ והביטחון בראשות חבר הכנסת יולי אדלשטיין שהתכנסה בסוף ינואר לדיון בנוגע לרכזי הביטחון ביישובים אמר אדלשטיין: "כיתות הכוננות ויחידות ההגמ"ר הן חלק מהותי ובלתי נפרד ממערך ההגנה של יישובי ישראל. צה"ל פועל בצורה מצוינת וגם ביום שאחרי המלחמה – ייתן את ההגנה על ישראל וגבולותיה. עם זאת, אי אפשר להמעיט בערך המבצעי של אדם המגן על ביתו. הוא מכיר כל שביל וכל שעל, הוא מכיר את היתרונות ואת נקודות התורפה של הישוב. הפגיעה במעמדם וביכולתם של הרבש"צים הייתה טעות קשה, ואנחנו נתקן אותה".

Back to top button