חדשות חוץמבזקים

רוסיה: מספר ההרוגים במתקפת הטרור עלה ל-115, כל ששת החשודים נעצרו

במתקפת הטרור שאירעה אמש (שישי) באולם הקונצרטים "קרוקוס סיטי הול" שבעיר קרסנוגורסק, במחוז מוסקבה שברוסיה נרצחו 115 בני אדם, כך אמר לפני זמן קצר מושל האזור, אנדריי וורוביוב.

על פי הדיווחים במדינה, הגופות הנוספות התגלו בזמן ששירותי החירום פינו את ההריסות. "ייתכן שמספר הקורבנות יגדל באופן משמעותי. נכון לעכשיו, 115 מקרי מוות אושרו רשמית", אמר וורוביוב.

מחקירת האירוע עולה כי שישה חשודים ביצעו את מתקפת הטרור. כל השישה נתפסו על ידי הרשויות במדינה לאחר שככל הנראה ניסו לחצות את הגבול לאוקראינה. "החמושים תכננו לחצות את הגבול וקיימו מגעים בצד האוקראיני. מתקפת הטרור בכרכום תוכננה בקפידה. הנשקים לכך הוכנו מראש. כל החמושים נעצרו תוך מספר שעות אחד מהשני באזור בריאנסק ליד הגבול עם אוקראינה." מסר גורם רשמי בשירות הביטחון הפדרלי של הפדרציה הרוסית (FSB). שני מסוקים ושמונה מל"טים הוקפצו לאזור על מנת לחפש אחר החשודים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השישה שהיו לבושים במדי צבא, נכנסו כשהם חמושים בנשק אוטומטי לאולם הקונצרטים ופתחו באש ללא הבחנה, בשעה שהמונים ניסו לתפוס מחסה מפניהם. אחד החשודים שנעצר באזור בריאנסק, מוחמד סוביר פייזוב בן 19 יליד טג'יקיסטן, ניסה להסתתר מאחורי עץ ואותר באמצעות מל"ט על ידי שירותי הביטחון. בחקירתו סיפר כשהוא יושב על הרצפה ורועד, כי השתתף במתקפה עבור "500 אלף רובל" ומחצית מהכסף כבר הועבר אליו.

שמותיהם של ארבעה חשודים, מתוך השישה שנעצרו פורסמו ברשתות החברתיות: נסרידינוב מחמדרסול בן 37, איסמונוב ריבוז'ידין בן 51, ספולזודה שוקינג'ון בן 21 ונזרוב רוסטאם בן 29. כולם אזרחי טג'יקיסטן. שירותי הביטחון במדינה עצרו מכונית מסוג רנו סימבול ליד הכפר טפלי (באזור הכפר חאצון, מחוז קרצ'ינסקי, אזור בריאנסק), קילומטרים ספורים מהגבול עם בלארוס ואוקראינה. על פי המדיע הראשוני שנמסר, במכונית היו שישה בני אדם: שניים נעצרו, וארבעה נוספים הצליחו להימלט ונתפסו מאוחר יותר.

המכונית של החשודים שנתפסה
המכונית של החשודים שנתפסה
תמונת החשודים שהופצה ברשתות החברתיות
תמונת החשודים שהופצה ברשתות החברתיות

מקור בשירותי ההצלה סיפר: "28 גופות של ההרוגים נמצאו באחד השירותים במבנה. באחד המסדרונות, ליד המדרגות נמצאו עוד 14 גופות. משפחות שכבו יחד, חלק נמצאו מתים כשהם מחובקים, אימהות רבות נמצאו מחבקות את ילדיהן".

משרד הבריאות של אזור מוסקבה פרסם רשימה מעודכנת של 41 הרוגים במתקפת הטרור. כאמור, מספר ההרוגים עלה ל-115. אתמול לאחר מתקפת הטרור ארגון דאעש פרסם הודעה רשמית בה נטל אחריות למתקפה.

רשימה של 41 מההרוגים
רשימה של 41 מההרוגים במתקפת הטרור
הודעה של ארגון הטרור דאעש

בכתבה זו נעשה שימוש במדיה לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected] או בוואטסאפ

Back to top button